Kineski turisti u Srbiji troše po 150 evra dnevno 1Foto: EPA/ALEX HOFFORD

Samo u prvih devet meseci ove godine u Srbiju je došlo 77.000 kineskih turista, što je rast za nekih 103 odsto u odnosu na celu prošlu godinu kada je u našoj zemlji bilo više od 51.000 gostiju iz Kine.

Početkom 2017. Srbija je ukinula vize građanima Kine i to je svakako najveći razlog zbog kog je te godine u našu zemlju došlo više turista iz ove zemlje nego za šest prethodnih godina ukupno.

– U 2017. zabeležen je rast od 181 odsto u dolascima i 121 odsto u broju noćenja kineskih turista u odnosu na prethodnu godinu. Broj kineskih turista je prošle godine bio 15 puta veći u odnosu na 2011 – kaže za Danas Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije.

Srbija je, napominje ona, ukidanjem viza za kineske turiste podstakla zemlje u regionu da ukinu i olakšaju vizni režim, što je doprinelo većem broju regionalnih tura, te kineski turisti obiđu minimum dve zemlje prilikom posete. U skladu sa potrebama, TOS promoviše svoju ponudu, kako kaže, zajedno sa Crnom Gorom, ali i Mađarskom, Rumunijom i BiH.

– Od 2012. organizovali smo dolazak preko 150 organizatora putovanja iz Kine, kao i više od 100 novinara i blogera, među kojima i predstavnike CCTV, National Geographic Traveller-a, Bund-a, Xinhua News Agency, Travel Weekly, Global Times, Across Magazine – nabraja Labović.

Osim toga, TOS je bio na sajmovima turizma u Pekingu i Šangaju.

„Na kineskom tržištu planiramo intenzivne promotivne aktivnosti pre svega na kineskim digitalnim medijima, već godinama smo prisutni na njihovim društvenim mrežama poput Weibo i Wechat, ali planiramo i prisustvo na Fliggy-u, što je Alibabin portal za turizam“, napominje Labović.

Prema istraživanju kompanije FBIC, Kinezi koji putuju u inostranstvo zbog posla i zabave, do 2020. godine trošiće više od 422 milijarde dolara godišnje i to samo u maloprodajnim radnjama. Kineski turisti koji putuju u inostranstvo su bogati, pokazalo je istraživanje urađeno pre nekoliko godina, a najveći procenat ispitanika zarađuje mesečno između 3.200 i 4.000 dolara. Osim toga, svaki peti Kinez na jednom putovanju potroši između 407 i 815 dolara, najčešće na kozmetiku i brendiranu odeću, a njihove omiljene destinacije su Hongkong, Japan i Tajland.

Direktorka TOS-a kaže da su prilikom posete Srbiji kineski turisti najviše zainteresovani za Beograd, Novi Sad, Suboticu, Frušku goru, Taru, Mokru goru, Zlatibor i Uvac. Kineski turisti, kaže ona, imaju pozitivne utiske o lepotama prirode, ukusnoj hrani, interesantnom kulturno-istorijskom nasleđu kao i mogućnosti da saznaju mnogo o evropskoj kulturi putujući kroz Srbiju.

Iskustva radnika u turističkim agencijama u Srbiji koje sa bave dovođenjem stranih gostiju u našu zemlju pokazuju da konkretno kineski turisti troše u Srbiji 100 do 150 evra dnevno. U Srbiju dolaze zbog kulture, zanima ih da odu u Kuću cveća, a jedna od omiljenih tura im je bila ona koja ih vodi „Putevima Valtera“.

Broj stranih turista u Srbiji je za pet godina porastao sa 921.768 koliko ih je bilo 2013. na 1,49 miliona koliko ih je posetilo Srbiju prošle godine. Najviše stranih gostiju bilo je iz BiH više od 108.000, potom slede gosti iz Turske kojih je bilo 99.500, Bugarske više od 91.000, iz Hrvatske 83.000, tek onda sledi Crna Gora sa 79.000 i Slovenija sa 78.000 turista.

Bugara je prošle godine bilo duplo više nego pre pet godina, Izraelaca je 2013. bilo tek malo više od 4.000, da bi u 2017. u našu zemlju došlo više od 40.000 Izraelaca. Za nijansu manje turista prošle godine nego pre tri u Srbiji je jedino bilo iz Južne Koreje, njih je 2015. bilo više od 10.000, a prošle godine svega 7.500.

Gledano brojem noćenja, Kinezi u proseku ostaju tek dan ili dan i po u našoj zemlji, Turci i Bugari se u Srbiji zadržavaju – i to je najčešće prosek – dan i po do dva dana. Nešto duže, u proseku tri dana, u Srbiji ostaju gosti iz Izraela i Španije.

U turističkim agencijama, međutim, godinama skreću pažnju da broj stranih gostiju raste, ali da je mnogo više onih koji dolaze preko stranih turoperatora i da je veoma mali broj onih koje dovode naše domaće turističke agencije. To potvrđuju i podaci RZS, gde se vidi da je prošle godine u aranžmanu domaćih turističkih agencija svega 36.800 stranih turista došlo u Srbiju. Svega 448 Kineza od 51.000 koliko ih je u 2017. posetilo Srbiju došlo je preko jedne od nekoliko domaćih agencija koje se bave receptivnim turizmom. Gledano pojedinačno po zemljama najviše stranih gostiju domaće turističke agencije su dovele iz Bugarske, nešto više od 4.000 ljudi.

Ove godine 1,3 milijarde evra od turizma

Za prvih devet meseci ove godine ostvareno je ukupno 7,4 miliona noćenja, što je 13 odsto više u odnosu na period isti period prošle godine, od toga 62 odsto ostvarili su domaći turisti.

Broj inostranih turista raste po dvocifrenim procentima od 2013, napominje Marija Labović, a tako je i u 2018. jer je za prvih devet meseci rast broja inostranih turista 15 odsto. „U prvih devet meseci ostvaren je devizni priliv od 970 miliona evra, što je 12 odsto više nego prošle godine. Ove godine očekuje se rekordan devizni priliv od 1,3 milijarde evra“, napominje Labović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari