Ko gradi Beograd na vodi, gradiće i Makiš 1Foto: gradnja.rs

Činjenica da su još pre tri godine Karići odustali od gradnje Tesla grada u Makiškom polju, a da se i dalje donose urbanistički planovi znači da je u stvari projekat izgradnje na 680 hektara preuzeo neko drugi.

Pre manje od mesec dana Skupština grada je donela Plan detaljne regulacije za izgradnju stambenog kompleksa i stanice metroa na Makiškom vodoizvorištu uprkos protestima građana. Predviđa se da u tom naselju živi oko 36.000 ljudi, izgradnja tri miliona kvadrata komercijalnog prostora, kao i depoa za vozove metroa na 40 hektara pored ranžirne stanice. Najčešće postavljano pitanje od vesti o odustanku Karića je, zar će stvarno metro da kreće sa livade, ali u stvari pre će biti da se sa planom izgradnje, nečega umesto Tesla grada, nastavlja i to ubrzano.

Arhitekta Dragoljub Bakić kaže da prema njegovim saznanjima Karići nikada nisu ni bili pravi investitori na ovoj lokaciji, već su samo pričali o tome.

„Ko će onda graditi tamo? Sada niko ne zna ko gradi Beograd na vodi. A ti koji grade Beograd na vodi gradiće i u Makišu. Ali ljudi moraju shvatiti da je to velika opasnost da Beograd ostane bez pijaće vode. Svako gradilište je kontaminirano, a to je zaštićena zona i ne sme se probijati zaštitni sloj zemlje koji čuva vodu koja dolazi sa brda i koja se prečišćava kroz tlo“, upozorava Bakić.

On ističe da to što su Karići objavili da su odustali od gradnje ne znači da gradnje neće ni biti, jer tu leži ogroman profit.

„U Beogradu na vodi prodaje se kvadrat za 9.000 evra. Izgradnja na Makišu neće koštati više od 1.000 evra po kvadratu ni u kom slučaju. Pa vidite o kolikom se profitu radi“, napominje Bakić dodajući da je očigledno otimanje javnog dobra zarad privatnog interesa.

Slično mišljenje ima građevinski inženjer Danijel Dašić, koji smatra da vlast ne razvija taj deo grada pored reke i pravi metro da bi neko prodavao stanove po 500-550 evra kvadrat kao što je obećavao Karić.

Ko gradi Beograd na vodi, gradiće i Makiš 2

„Ako se već toliko ulaže, neće dozvoliti da se stanovi prodaju jeftinije od Beograda na vodi. Ta lokacija je lepa, blizu reke. Neće se sigurno odustati od gradnje, jer je to prosto previše novca. Primetno je u celoj Srbiji poslednjih pet-šest godina ozakonjenje gradnje objekata tamo gde ne bi smeli da se grade“, ocenjuje Dašić.

I on upozorava da nema veće gluposti od gradnje na vodozahvatu.

„Objavljeno je da hoće da uzimaju vodu na Velikom ratnom ostrvu, ali tamo je voda najprljavija, jer se tu zadržavaju i talože sve prljavštine iz Dunava“, ističe on.

Nakon objave Dragomira Karića neke opozicione stranke i pokreti su objavili pobedu. Radomir Lazović iz Ne davimo Beograd ističe da nema nikakve pobede dok se zakonski ne zabrani gradnja na Makišu.

„Interes za razvoj tog dela grada imaju mnogi. Nema govora o pobedi dok se gradnja planski i zakonski ne spreči“, poručuje on.

Priča o Tesla gradu počela je još 2014. godine kada je BK grupa predstavila ideju tadašnjem gradonačelniku Siniši Malom. Od tada se s vremena na vreme održavala i potpirivala priča o gradnji 800.000 kvadrata stambenog prostora koji bi se prodavao za 500 evra po kvadratu, o gradnji „grada u gradu“, pa je čak 2017. kompanija BK Tesla potpisala Memorandum o razumevanju sa kineskom državnom kompanijom MCC koji se ticao gradnje tri miliona kvadrata u Srbiji, uključujući i Tesla grad.

U jednom intervjuu Bogoljub Karić je govorio o tom projektu:

„Kažu da je to Bogoljubova šarena laža, da gradi kvadratni metar od 490 do 500 evra. Ali ja vam kažem, to su se uzburkali centri moći, poručuju da razbijam tržište na kojem je kvadrat 1.500 pa i 2.000 evra, a njihova zarada 500 do 1.000 evra. Mi ćemo da radimo sa profitom od 50 evra po kvadratu, kad platimo sve dažbine i poreze. Moramo da se odreknemo velikih profita, prezadovoljni smo i sa 50 evra.“

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari