Ilustracija (arhiva)Foto: Koridori Srbije

„Izvode se radovi na raščišćavanju terena od kamenja i drveća koje se odronilo, grade se pristupni putevi ka gornjem delu kosine. Urađen je deo platforme za mašinu za šipove i u toku je izgradnja šipova za duboko fundiranje buduće galerije. Takođe, razmatraju se najadekvatnija rešenja za uklanjanje središnjeg, preostalog oštećenog dela potporne konstrukcije“, objasnio je Vuković.

Još u junu inženjeri „Koridora“ su videli da je potrebna dodatna stabilizacija kosine, rekao je Vuković i istakao da se zbog kompleksnih geoloških uslova radii svakodnevni monitoring pomeranja i stabilnosti svih objekata u izgradnji, uključujući i kosine.

„Podaci koje smo prikupljali merenjima su nam ukazivali da je ovaj deo potporne konstrukcije opterećen i zato su ‘Koridori’ u junu odlučili da se taj deo kosine dodatno stabilizuje izgradnjom galerije i dodatnog nasipa, za šta je pripremljena i odgovarajuća dokumentacija i radovi su počeli. Nažalost, događaji su nas preduhitrili“, naveo je Vuković.

Do obrušavanja je u aprilu 2017. došlo je i kod tunela Predejane, gde je izgrađena galerija. Vuković ističe da će i na ovoj deonici biti izgrađen isti tip galerije čiji je cilj da zaštiti sve učesnike u saobraćaju na auto-putu.

Do sada su završene tri od šest deonica auto-puta: Tunel Predejane, kao i deonice 5 i 6 koje su ispred i iza tunela Manajle, pod asfaltom je između 22 i 23 kilometra auto-puta.

Ulažemo maksimalne napore da do kraja godine izgradimo moderan i bezbedan auto-put kroz Gredličku klisuru, zaključio je Vuković.