Foto: MGSI

Najavljeno je da će Srbija uskoro potpisati finansijski ugovor za poslednju deonicu Novi Sad-Subotica, a Mađarska ugovor za izvođenje radova.

Mihajlović je kazala da očekuje da kompletna brza pruga na teritoriji Srbije bude završena u naredne tri, tri i po godine.

Na sastanku se govorilo i o uklanjanju nefizičkih barijera između Srbije i Mađarske, a kroz proširenje graničnog prelaza Horgoš i efikasnije procedure na drumskom i železničkom graničnom prelazu između dve zemlje.

„Mađarska je članica EU i mora da ispuni određene standarde, ali mi moramo da učinimo sve da pojednostavimo procedure. Jedna od tačaka koja će se nalaziti i u sporazumu dve vlade, a koji će potpisati premijerka Srbije, je upravo uklanjanje nefizičkih barijera, jer je to važno zbog konkurentnosti Srbije i regiona“, rekla je Mihajlović.

Ona je danas sa ministrom za inovacije i tehnologiju Mađarske Laslom Palkovičem potpisala dva memoranduma, koji se odnose na nadogradnju železničke pruge između Subotice i Segedina i unapređenje rada brodske prevodnice na Tisi.

Memorandumi o rezumevanju između Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstva za inovacije potpisani su u okviru zajedničke sednice vlada Srbije i Mađarske u Subotici.

Memorandum o razumevanju između dva ministarstva o nadogradnji železničke pruge između Subotice i Segedina omogućiće da se postojeća pruga Subotica-Horgoš-Segedin rekonstruiše na komercijalnu brzinu do 120 kilometar na sat, uz povećanje nosivosti pruge na 22,5 tona osovinskog pritiska, navodi se u saopštenju.

Kao mogući izvor finansiranja za ovaj projekat označen je Okvirni sporazum o ekonomskoj i tehničkoj saradnji između vlada Mađarske i Srbije u oblasti infrastrukturnih projekata, potpisan prošle godine, a procenjena vrednost radova je oko 58,8 miliona evra.

Mađarska strana planira da ovu prugu produži do grada Hodmezovašarhelj, a potom i do Bekeščabe prema istoku, odnosno Baje prema zapadu. Ova linija se može povezati s jedne strane s projektom brze pruge Beograd-Budimpešta, a s druge strane prema gradovima Kečkemet i Nađkereš u Mađarskoj, čime bi sistemom železničkih veza bio povezano više od milion stanovnika na ovom području u Srbiji i Mađarskoj.

Drugi memorandum, o unapređenju rada brodske prevodnice na srpskom delu reke Tise, omogućiće da se poveća prevodnica u sastavu brane kod Novog Bečeja.

Cilj rekonstrukcije je da se omogući istovremeno prevođenje više od jednog broda, koliko dozvoljavaju gabariti postojeće prevodnice, u cilju povećanja saobraćaja ovom rekom na kojoj je Sporazumom Srbije i Mađarske iz 2017. plovidba otvorena za brodove svih država.

Povećanje propusne moći prevodnice istovremeno je i uslov za realizaciju zajedničke inicijative dve zemlje da se reka Tisa uključi u sistem Evropskih koridora, odnosno TEN-T mrežu.

Povezani tekstovi