Ministarstvo: Na Moravi smo zatekli nezavršene radove 1Foto: FoNet/ Ministarstvo građevinarstva

„Radovi koji se trenutno izvode na aerodromu u Kraljevu ne izvode se „gratis“, već je ukupna vrednost nabavke opreme i radova koji se sada izvode nešto više od 10 miliona evra. Aerodrom „Morava“ će 28. juna 2019. godine postati i civilni aerodrom i biće osposobljen da na njega sleću avioni tipa B737. Radovi i opremanje, koji su obaveza Ministarstva odbrane, izvode se u skladu sa opisom kakav je naveden u tekstu. Paralelno se izvode radovi na pristanišnoj zgradi i njeno opremanje, ali u organizaciji „Aerodroma Srbije“, privrednog društva u vlasništvu Republike Srbije, koje je predviđeno da na Aerodromu „Morava“ bude operater, u skladu sa zakonom“, navode u Ministarstvu.

Kako dodaju, u tekstu se iznosi i tvrdnja da je „nejasno i zašto će Lađevcima upravljati preduzeće „Aerodromi Srbije“, kada su još u aprilu prošle godine u gradskoj upravi Čačka tvrdili da postoji opcija da zainteresovani gradovi i opštine naprave zajedničko javno preduzeće koje bi bilo zaduženo za ovu vazdušnu luku“.

„S tim u vezi, naglašavamo da pomenute lokalne samouprave, zadovoljne radom ove Vlade, nijednog trenutka nisu pominjale drugo nego spremnost da pomognu postupak osposobljavanja. Ta saradnja će svakako biti realizovana, ali ne kroz zajedničko upravljanje, koje nije moguće i nije u skladu sa zakonom, već kroz zajedničko korišćenje pojedinih vrsta vozila i opreme. Kad je reč o ulaganjima u aerodrom i radovima realizovanim u periodu do 2012, ističemo da je na Aerodromu „Morava“ ovo ministarstvo zateklo stanje kakvo smo zaticali i na drugim značajnim infrastrukturnim projektima koje je Vlada iz perioda 2008-2012. ostavila nezavršene“, kažu u Ministarstvu.

„Na delu aerodroma namenjenom civilnom vazdušnom saobraćaju započeti su radovi na pristanišnoj zgradi i sa toliko (ne)izvedenih radova na vojnu, nesređivanu pistu, u cilju promotivnog leta, sleteo je 2011. godine avion ATR-72 „Jat ervejza“ u kojem su bili tadašnji predsednik Srbije Boris Tadić i ministar odbrane Dragan Šutanovac. Netačno je da je pista produžena ili da je bilo šta drugo rađeno na manevarskim površinama. Tačno je da je nešto kasnije završen kontrolni toranj, ali i on nije rađen samo za potrebe civilnog letenja. Pristanišna zgrada je samo u građevinskom smislu završena 2012, ali je značajan deo radova i na ovoj zgradi, kao i na pomoćnim objektima, ostao nezavršen. Za osposobljavanje Aerodroma „Morava“ neophodno je bilo da se prvo formira privredno društvo koje će u skladu sa zakonom biti operater na tom aerodromu i upravljati i koordinirati svim aktivnostima, što takođe nije bilo urađeno. Na kraju, ukazujemo na netačnu tvrdnju da je „u rekonstrukciju i izgradnju objekata na tom aerodromu država od 2010. do 2012. uložila oko deset miliona evra, koliko se pominje i sedam godina docnije. Ukupna ulaganja u tom periodu bila su gotovo dvostruko veća, o čemu je i javnost u to vreme bila obaveštena“, navode u Ministarstvu u kojem kao primere navode tekstove sa Blica i RTS-a.