Predstavljen novi projekat Privredne komore Srbije - Stvarano u Srbiji 1Foto: Fonet / Nenad Đorđević

Privredna komora Srbije pokrenula je novi projekat „Stvarano u Srbiji“, usmeren na podršku domaćim proizvodima i proizvođačima, kao i na jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda.

Firme koje žele da njihovi proizvodi ponesu žig „Čuvarkuća“, od 16. juna mogu da se prijave Privrednoj komori Srbije.

„Stvarano u Srbiji je akcija kojom želimo da probudimo svest o našoj odgovornosti, o tome šta kupujući jedan proizvod u stvari radimo. Ono što kupimo sa žigom Čuvarkuće znači ne samo da je proizvod proizveden u Srbiji nego da je napravljen od najboljeg što imamo i da takav proizvod sadrži vrednost našeg rada, ideja, kreativnosti, dizajna, inovacija, domaćih materijala i sirovina”, rekao je Marko Čadež, predsednik PKS predstavljaući projekat u Etnografskom muzeju.

Predsednik PKS je istakao da je akcija namenjena jednom cilju – da zajedno čuvamo našu kuću, Srbiju i da će za nas, ako motivišemo barem jednu firmu da shvati da je korisno da dobije ovakav žig, ova akcija već biti uspešna. Kako je istakao, želimo da se obratimo ne samo potrošačima koji donose odluku da nešto kupe iz domaće proizvodnje, već i kompanijama koje ovde proizvode i stvaraju novu vrednost u Srbiji, bez obzira na to da li je kompanija sa stranim ili domaćim kapitalom i da pokrenemo jednu novu filozofiju življenja u kome znate na koji način možete uticati na svoje i živote vaše dece.

Čadež je na skupu kojem je prisustvovao i ministar privrede Goran Knežević, pozvao domaće kompanije da se prijave za učešće u ovoj akciji i postanu „čuvarkuće“.

Saša Veljković, redovni profesor Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu ukazao je da je u pitanju strateški osmišljen projekat koji počiva na stručnim, organizacionim, marketinškim i kreativnim aktivnostima i da su kriterijumi za dodelu prava na korišćenje žiga postavljeni na stručnim osnovama.

Žig „Čuvarkuća“ može osvojiti proizvod koji ima natprosečan kvalitet i stvoren je u Srbiji, od domaćih resursa, zatim proizvodi ili proizvodne linije koji pripadaju oblastima prerađivačke industrije, utvrđenim šifrarnikom. Natprosečan kvalitet znači da proizvod svojim ukupnim svojstvima osigurava viši nivo merljivog kvaliteta, ima bolju funkcionalnost, višu upotrebnu vrednost, tržišnu prepoznatljivost i savremeni dizajn, kao i međunarodno priznate standarde i sertifikate. Jedan od uslova je i da je na tržištu najmanje godinu dana pre upućivanja zahteva za dodelu žiga. Mihailo Janković, generalni direktor „Nektara“ ocenio je da je ova akcija značajna jer vrednost ostaje u Srbiji.

„Mislim da je trenutak za pokretanje akcije pravi jer je potrebno unapređenje kolektivne svesti o značaju izbora pri svakoj kupovini i da se svaki dinar koji potrošimo za kupovinu proizvoda faktički vraća domaćoj privredi za plate, poreze, socijalno i zdravstveno osiguranje i konačno čitavoj zajednici. Mi se prepoznajemo u ovoj kampanji po svemu što već radimo kao privatna, porodična firma“, rekao je Janković.

„Za Merkator S ova akcija znači mnogo, pre svega, zato što smo mi jedinstveni trgovinski lanac u Srbiji, koji na svojim policama ima sedamdeset odsto proizvoda domaćih proizvođača i dobavljača. Mi se apsolutno prepoznajemo u ovakvoj akciji, imamo prepoznatljive robne marke poput „Ukusa moga kraja“ i „K plus“ koji su postali izvozni brend. Očekujemo da ćemo biti među prvim dobitnicima ovog žiga“, istakla je Olivera Petrović, direktorka korporativnih komunikacija Merkatora S.

Prema njenim rečima, uvek je pravo vreme za pokretanje ove akcije jer smo dokazali, tokom trajanja pandemije, da domaća proizvodnja može da nas sačuva. Uspeli smo da proizvedemo sve što nam je bilo potrebno, da pokrenemo nove linije proizvodnje, kvasca, hemije, tako da smo u izolaciji mogli da preživimo mnogo duže nego neke mnogo razvijenije ekonomije sveta. I možda je sve to za nas jedna vrsta pouke da treba da se fokusiramo na domaću proizvodnju, da ne izvozimo sirovine već gotove proizvode i da se okrenemo onome za šta zaista imamo veliki potencijal.

Generalni direktor DIS-a Ivan Šulejić kaže da, pre svega, kada neko kupuje proizvode domaćeg porekla on čini dobro našoj privredi jer tako naš novac ostaje u Srbiji. Potrošačima će biti mnogo lakše kada vide simbol „Čuvarkuću“ na rafovima svih trgovaca, lakše da znaju koji su proizvodi stvarno proizvedeni u Srbiji i koje proizvode treba da kupe ako žele da pomognu domaću privredu. Privredna komora Srbije pokreće ovu akciju u najboljem trenutku jer smo bili svedoci koliko u nekim situacijama moramo da se oslonimo na domaću proizvodnju i to je faktor stabilnosti na koji bi svi trebalo da računamo.

„Moram da napomenem da su se trgovci za vreme pandemije izborili, da nije bilo praznih rafova, baš zbog toga što je naša proizvodnja izuzetno organizovana i jaka. Planiramo da se uključimo u ovu akciju, DIS je prepoznatljiv kod kupaca i neko ko ima veliki broj proizvoda proizvedenih u Srbiji na svojim rafovima“, ukazao je Šulejić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari