Preduzeće "Lasta" oštećeno za najmanje 100 hiljada evra? 1Ilustracija: Wikipedia/Macic7

S obzirom da prošle godine prilikom rashodovanja 299 autobusa, koji su prodati u staro gvožđe, nije ispoštovana procedura koja precizno određuje na koji način se obavlja taj posao, transportno preduzeće „Lasta“ je oštećeno za najmanje 100 hiljada evra, saznaje Danas.

Našoj redakciji se naime ovih dana javila grupa zaposlenih u „Lasti“ zabrinutih što je preduzeće u kome rade pretrpelo kako kažu veliku materijalnu štetu.

– Problem je u tome što nije ispoštovana propisana procedura koja vozila mogu biti rashodovana i šta od opreme mora biti zadržano u preduzeću kako bi se dalje koristilo. Procedura je takva da se u staro gvožđe prodaje ono što je neispravno i neupotrebljivo dok se sve ostalo što može da koristi zadržava. Drugim rečima iz rashodovanih autobusa je nužno ukloniti motor ako je ispravan, menjač, retrovizor i sve druge delove koji se mogu iskoristiti. Naravno, potrebno je istočiti i gorivo u autobusima. Međutim, u jednom broju vozila, tačna brojka nije poznata, od njih 299 koliko je rashodovano i prodato preduzeću odnosno auto-otpadu „Rajčetov“ iz Osipaonice kod Smedereva, nije urađeno ono što procedura nalaže te su i delovi i oprema koja je trebalo da ostane u preduzeću takođe predati kupcu, jer nisu demontirani iz vozila. Na taj način je prema gruboj proceni „Lasta“ oštećena za najmanje 100 hiljada evra. To je izazvalo veliko nezadovoljstvo među zaposlenima – navode sagovornici Danasa koji su želeli da ostanu anonimni. Oni dodaju da je do nepravilnosti došlo i u slučaju isključenja iz saobraćaja 29 vozila a za koja su suprotno od predviđene procedure za njih trebovani razni delovi posle isključenja, a u njihovim rezervoarima je ostalo ukupno 31.565 litara goriva što, prema tvrdnjama naših sagovornika, takođe predstavlja veliku materijalnu štetu.

– Do ovih krupnih nepravilnosti kojima je „Lasta“ oštećena je došlo na leto prošle godine kada je rađen rashod a u vreme kada je generalni direktor bio u međuvremenu smenjeni Toni Gajić. Početkom ove godine, nakon što je mahinacija razotkrivena, pokrenuta je interna istraga u okviru preduzeća o ovom slučaju. U tu istragu je uključena i Komisija za kontrolu rashodovanih i likvidiranih vozila – objašnjavaju naši sagovornici.

Oni dodaju da je konstatovano da motor i menjač, iako su bili ispravni, nisu uklonjeni sa jednog autobusa koji je izgoreo a da su to što iz nekih vozila kako procedura nalaže nisu uklonjeni predviđeni delovi kratak rok koji je određen za obavljanje tih poslova.

– Materijalna šteta naneta preduzeću je velika, a tome treba pridodati da je „Lasta“ sada prinuđena da neke potrebne delove nabavlja sa auto-otpada koji su prethodno kupili rashodovane autobuse iz kojih nije izvađena oprema. Drugim rečima po visokoj ceni preduzeće će kupovati sopstvenu opremu rashodovanu nepoštovanjem predviđene procedure – ističu naši sagovornici.

Kako bi smo proverili navode svojih sagovornika kontaktirali smo i nadležne u preduzeću „Lasta“ odnosno vršioca dužnosti generalnog direktora Vladana Sekulića. On se nije javio na telefon, ali nas je zamolio da mu pošaljemo SMS poruku što je i učinjeno. Na to nam je rečeno da pošaljemo pitanja na mejl što smo i učinili, ali do zaključenja ovog izdanja nismo dobili odgovore na naša pitanja. Sekulić nam je pored toga i poručio da odlazi na službeni put te da će za izjave biti dostupan od 22. jula.

Inače, nekadašnji direktor „Laste“ Toni Gajić je smenjen sa svoje funkcije 4. marta nakon štrajka glađu zaposlenih u pogonu tog preduzeća u Mladenovcu zbog čega su tog dana mnogi Mladenovčani kasnili u školu ili na posao. Nadzorni odbor „Laste“ je saopštio da je Gajić smenjen zbog „neblagovremenog informisanja Nadzornog odbora saobraćajnog preduzeća „Lasta“ o stanju u kompaniji kao i neblagovremenog postupanje ka rešavanju problema, a po preporuci Nadzornog odbora“. Zaposleni su pak štrajkovali zbog malih zarada i loših uslova za rad.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari