Privodi se kraju spajanje Fijat Krajslera sa Pežo Sitroen grupom 1Foto: Beta/AP/ Antonio Calanni

Spajanje Grupe Fijat Krajsler automobili (FCA) sa Grupom Pežo – Sitoen automobili (PCA), definitivno je, saznaje naš list u krugovima bliskim Fijatovoj centrali u Torinu, biti okončano do kraja prvog kvartala naredne godine.

Zajednička kompanija FCA i PCA, pod nazivom Stellantis („Obasjan svetlošću zvezda“), sa projektovanom proizvodnjom većom od osam miliona vozila godišnje, biće četvrti po veličini proizvođač automobila na svetu, odmah iza Folksvagena, Tojote i Reno– Nisana, a ispred Dženeral Motorsa, Forda i drugih svetskih automobilskih megakompanija.

Kompanija Stellantis će, pored ostalih, obuhvatiti brendove Abart, Alfa Romeo, Fijat, Fijat profesional, Krajsler, Dodž, Džip (Jeep), Lančia, Rem, Maserati, Pežo, Sitroen, Opel…U okviru Stellantisa poslovaće i kragujevački Fijat Krajsler, u kojem od nove kompanije očekuju brži razvoj, nove modele, odnosno potpunu upošljenost trenutnih i instaliranje novih kapaciteta, te zapošljavanje većeg broja novih radnika.

Ovo tim pre što proizvodnja modela „500L“ u Kragujevcu traje već devet godina, usled čega je plasman na evropskim tržištima iz godine u godinu sve slabiji. Ove godine ubedljivo najslabiji od leta 2012., kad je ovde startovala proizvodnja modela „500L“, zbog čega će zaposleni u kragujevačkom Fijat Krajsleru ovu godinu da završe tek sa nešto više od 50 dana provedenih u fabričkim pogonima. Ovonedeljna proizvodnja okončana je sinoć, dan pre predviđenog roka,delom zbog nedostaka delova, a još više usled izostanka radnika koji su oboleli od kovida 19, ili su u izolaciji zbog zaraze virusom korona.

Proizvodnja će, kao što je naš list veći najavio, biti nastavljena u trećoj sedmici ovoga meseca, preciznije 17. novembra, i trajaće, najverovatnije, četiri umesto ranie predviđena tri dana, kako bi se nadoknadio jučerašnji zaostatak. U decembru, u kragujevačkom Fijat Krajsleru, prema aktuelnom planu, radiće se još pet dana, posle čega slede praznici i zmski odmor. Zaposleni će u pogone, uobičajeno, da se vrate sredinom januara naredne godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari