Sindikat železničara Srbije i Nezavisni sindikat železničara Srbije, održali su juče drugi jednočasovni štrajk upozorenja, izražavajući tako nezadovoljstvo zbog niskih primanja i situacije u Železnicama Srbije.
– Od 12 do 13 sati zaustavljen je saobraćaj na svim prugama u Srbiji, a u tom periodu nije saobraćalo čak 70 vozova, što ocenjujemo kao uspeh štrajka upozorenja.

Sindikat železničara Srbije i Nezavisni sindikat železničara Srbije, održali su juče drugi jednočasovni štrajk upozorenja, izražavajući tako nezadovoljstvo zbog niskih primanja i situacije u Železnicama Srbije.
– Od 12 do 13 sati zaustavljen je saobraćaj na svim prugama u Srbiji, a u tom periodu nije saobraćalo čak 70 vozova, što ocenjujemo kao uspeh štrajka upozorenja. Razlog za drugi proteste je taj što od ponedeljka, kada je održan prvi štrajk, generalni direktor Milanko Šarančić odbija da razgovara sa našim predstavnicima. Inače, na štrajk upozorenja odlučili smo se zbog lošeg materijalnog položaja železnice i železničara. U martu je prosečna zarada bila za 13,5 odsto niža od proseka u privredi Srbije. Primanja železničara nisu povećavana u poslednjih šest meseci, a više od 50 odsto zaposlenih ima zaradu 40 odsto nižu od proseka u privredi. Problem predstavlja i to što zaposleni ne dobijaju adekvatnu zaštitnu opremu za rad. Od početka godine do danas isporučeno je samo 26 odsto zaštitne opreme što predstavlja kršenje svih regulativa – izjavio je za Danas Miroslav Jeremić, predsednik Sindikata železničara Srbije.

Bez podrške Unije sindikata

Unija sindikata srpskih železnica, koja okuplja sedam sindikalnih organizacija, ne učestvuje u štrajku upozorenja, saopštili su juče iz Železnica Srbije. U saopštenju koje je dostavljeno rukovodstvu preduzeća ističe se da tih sedam sindikata, koji tvrde da okupljaju 7.000 železničara, ne podržavaju štrajkove upozorenja koje su organizovali Sindikat železničara Srbije i Nezavisni sindikat železničara Srbije.

Naš sagovornik smatra da je finansijska konsolidacija preduzeća neophodna i podseća da Železnice Srbije, zbog regulisanja duga iz 1975. godine, prema inostranim kreditorima, dnevno moraju da otplaćuje 125.000 evra, a zarade 100.000 evra.
– Ukoliko nadležni u Železnici Srbije i dalje ostanu gluvi na naše zahteve, radikalizovaćemo protest organizovanjem generalnog štrajka koji bi mogao da započne 20. maja, a biće organizovan uz poštovanje zakonom propisanog minimuma procesa rada. Sa terena nam stižu informacije da generalni direktor preti smenjivanjem i otpuštanjem nekih naših aktivista koji su uključeni u štrajk. U tom slučaju svi članovi predsedništva Sindikata železničara Srbije stupiće u štrajk glađu – zaključuje Jeremić.
U Železnicama Srbije juče nisu želeli da za Danas komentarišu štrajk upozorenja uz konstataciju da će „izdati saopštenje za javnost u slučaju potrebe“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari