Troškovi eksploatacije autobusa opravdavaju lizing 1ilustracija Foto: pixabay / jackmac34

Dejan Trifunović, generalni direktor preduzeća SDT Group koje je jedino učestvovalo na tenderu za iznajmljivanje autobusa koji je prvo raspisao, pa obustavio GSP reagovao je na tekst Danasa o ceni rentiranja ovih vozila dopisom koji prenosimo u celosti.

„Pre svega želimo da istaknemo da veoma cenimo rad novinara dnevnog lista Danas, Vaše zalaganje u traganju za istinom i maksimalan trud u procesu utvrđivanja činjenica, što je osnov nezavisnog istraživačkog novinarstva. Takođe želimo da naglasimo da smo u svakom trenutku dostupni novinarima Vaše redakcije i otvoreni za pružanje tačnih i detaljnih informacija koje su neophodne radi ostvarenja gore pomenutog cilja – utvrđivanja činjenica.

Ne možemo se složiti sa većim delom zaključaka koji su izneti u tekstu pod naslovom „Najam vozila po enormnim cenama – novi šablon vlasti za izvlačenje para“, ali se sa jednim koji je izneo Vaš sagovornik, profesor sa FEFA Goran Radosavljević, da se u konkretnom slučaju radi o „…operativnom lizingu koji kod nas nije uobičajen, ali da se taj model široko koristi u svetu“, slažemo.

Upravo se radi o tome da je model rentiranja komercijalnih vozila koji je bio predmet javne nabavke broj ???-53/20 u kojoj se kao naručilac pojavilo JKP Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“, potpuno nov model poslovanja kada su u pitanju komercijalna vozila za potrebe velikih sistema kao što je sistem gradskog saobraćaja na nivou milionskog grada.

U tom smislu, bez detaljnih kalkulacija i preciznih podataka u vezi svih pojedinačnih troškova i rizika koji se u toku eksploatacije ove vrste vozila pojavljuju, a kojim podacima i kalkulacijama mi raspolažemo, veoma je nezahvalno davati mišljenje i izvlačiti zaključke, kao što su to učinili Vaši sagovornici u citiranom tekstu.

Veoma bitan momenat kod rentiranja komercijalnih vozila na način predviđen ovom javnom nabavkom je i potpuna transparentnost svih troškova koji se javljaju prilikom eksploatacije vozila, a transparentnost je, složićete se, od krucijalnog značaja za javna preduzeća jer ona posluju u javnom interesu.

Da bi se utvrdila ekonomska isplativost iznajmljivanja komercijalnih vozila prema modelu koji je bio predviđen predmetnom javnom nabavkom, neophodno je sagledati njegovu sveobuhvatnost i tek nakon toga izvršiti poređenje sa nabavkom novih vozila i cenom eksploatacije tih vozila.

Budući da se naša kompanija već više od decenije bavi ovom problematikom, veoma dobro su nam poznati svi troškovi i rizici koji se prilikom eksploatacije komercijalnih vozila javljaju, a tu pre svega mislimo na: ispravnost voznog parka tokom celokupnog perioda zakupa, izlaznost vozila preko 95 odsto, preuzimanje svih troškova u vezi sa voznim parkom (troškovi registracije vozila, osiguranja, svi troškovi servisiranja, saniranje svih vrsta šteta i havarija na vozilima, rizik promene uslova na bankarskom tržištu bez uticaja na fiksni iznos zakupnine, rukovođenje voznim parkom, servisna usluga 24/7, obezbeđeno zamensko vozilo u slučaju neispravnosti/havarije vozila, nepostojanje bilo kakvog učešća i/ili avansa, fiksni i nepromenljivi uslovi zakupa tokom čitavog perioda zakupa, mesečna faktura sa tačno iskazanim knjigovodstvenim troškom, i sl.).

Tek kada se sagleda čitava paleta troškova i rizika koji su obuhvaćeni ugovorenom zakupninom komercijalnih vozila i uporedi sa situacijom eksploatacije vozila u vlasništvu naručioca, može se doći do ispravnog zaključka u odnosu na rentabilnost iznajmljivanja vozila na duži period. Smatramo da je nedostatak javnih nabavki koje se sprovode u Srbiji činjenica da se najčešće raspisuje javna nabavka određenog predmeta nabavke i kao kriterijum se, usled nedovoljnog poznavanja materije utvrđuje najniža cena predmeta nabavke, a zanemaruju troškovi korišćenja, odnosno troškovi eksploatacije nabavke za sve vreme trajanja ugovora. Pretpostavljamo da je klijent želeo ovom nabavkom da pokrene nabavku po modelu nabavki iz EU, kojim bi svoje troškove jasno predvideo, planirao i transparentno prikazao.

Odgovorno tvrdimo da ovakav model daje mogućnost naručiocu da znatno lakše, bez obezbeđivanja značajnih finansijskih sredstava u trenutku, obezbedi najkvalitetniju uslugu za veliki broj korisnika i da može dugoročno da planira svoje poslovanje. Uvereni smo da je ovakav način poslovanja dugoročno isplativ za naše klijente i sigurni smo da će se u budućnosti naše tvrdnje pokazati tačnim, o čemu će svedočiti pozitivna iskustva naših klijenata.

S obzirom da se radi o potpuno novom modelu poslovanja na teritoriji Srbije, kada su komercijalna vozila u pitanju, nije čudno što je naša kompanija trenutno jedna od retkih kompanija koja je sposobna da ponudi korisnicima ovu vrstu usluge.

Na kraju, želimo da istaknemo da smo kompanija koja u Srbiji posluje deset godina, da smo svoju profesionalnu vrednost dokazali na teritoriji Balkana i u mnogim zemljama Evropske unije, gde smo svojim modelom rada našim mnogobrojnim klijentima značajno poboljšali poslovanje i troškove sveli na minimum. Zbog ovakvih rezultata smo ponosni i nastavićemo da propagiramo naše evropske reference, kao i da plasiramo nova znanja i tehnologije u našoj zemlji.“

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari