Vansi i Terma potpisali ugovor o renoviranju beogradskog aerodroma 1Foto: sajt aerodroma Nikola Tesla

Francuski Vansi i grčka Terma potpisali su ugovor o izvođenju radova na rekonstrukciji i proširenju aerodroma “Nikola Tesla“ u Beogradu, u iznosu od 262 miliona evra, piše portal Tango Six.

Prema pisanju tog portala, aerodrom će dobiti još jednu umetnutu pistu, nove rulne staze, novih 2.400 parking mesta za automobile…

Kompanija Terma S.A, podružnica GEK Terma Grupe, potpisala je 18. januara sa koncesionarom beogradskog aerodroma Vansi erportsom ugovor o obavljanju radova na izgradnji i rekonstrukciji ”Nikole Tesle“, saopšteno je iz Terme, a prenosi portal specijalizovan za avijaciju Tango Six.

Kako navode, projekat je deo zajedničkog ulaganja (joint venture – Vansi 51 odsto, Terma 49 odsto), a budžet predviđen za radove iznosi 262 miliona evra na period od pet godina.

Projekat, kako je saošteno, obuhvata niz infrastrukturnih remonta sa ciljem razvoja i unapređenja aerodromskih kapaciteta i operativnih uslova, povećanja putničkog i kargo avio-saobraćaja, kao i omogućavanja avio-prevoznicima da ponude nove rute, navodi Tango Six.

Konkretno, radovi predviđeni na postojećim terminalima podrazumevaju izgradnju novih objekata sa ukupnom površinom od 42.000 metara kvadratnih, kao i obnavljanje ukupne površine od 15.000 metara kvadratnih.

Projekat obuhvata i izgradnju nove piste dužine 3.500 metara, zatim obnavljanje i nadogradnju postojeće piste dužine 3.400 metara, izgradnju novih devet rulnih staza, proširenje postojeće platforme i izgradnju nove infrastrukture platformi ukupne površine od 55.000 metara kvadratnih, kao i proširenje postojeće platforme za odleđivanje ukupne površine od 6.000 metara kvadratnih.

Takođe, u planu je i izgranja novih parkirališta sa 2.400 parking mesta, zatim izgradnja trotoara, kao i objekata za odlaske i dolaske, izgradnja dodatnog puta za kretanje vozila dužine 3.500 metara, izgradnja sistema za odvod kišnice, nabavka statičke signalizacije, osvetljenja i CCTV sistema.

Deo projekta predviđa i formiranje pomoćnih objekata za izgradnju i druge infrastukturne radove kao što su sistem za tretiranje otpadnih voda i odlaganje čvrstog otpada, sistemi za grejanje, meteorološka stanica, postrojenje za solarne panele i druge, stoji u saopštenju Terme prenosi Tango Six.

Prema nezvaničnim informacijama i dosadašnjim izjavama zvaničnika beogradski aerodrom će zbog potrebe renoviranja svoje glavne piste dobiti takozvanu “umetnutu“ pistu. Umetnuta pista, prema trenutno raspoloživim nezvaničnim informacijama, biće u upotrebi dok se postojeća renovira.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

3 reagovanja na “Vansi i Terma potpisali ugovor o renoviranju beogradskog aerodroma”

  1. Vucicu, pola Srbije nam se pod tobom iseli na ‘baustel’ u Nemacku, a ti Grcima dajes stotine miliona dolara da ti u sred’ Srbije dogradjuju nacionalni aerodrom?!?! Ko zna sta si jos potpisao Francuzima? Zato ti je ugovor ‘tajan’?! Neces ni ti jos dugo, … vidimo se na protestima!!!

  2. „Umetnuta pista“!? Žele bih da pojasnim taj „originalni izum“ „velikih stručnjaka“ koji rade u ministarstvu saobraćaja i koji su to smislili kako bi „zabašurili“ notornu budalaštinu koju su smislili i nametnuli koncesionaru kao uslov da bi se koncesija dobila.
    Elem, umetnuta pista bi trebala da bude napravljena proširivanjem postojeće rulne staze koja ide uz postojeću pistu, ta rulna staza nosi oznaku „A“. Mozgovi su smislili da se ona privremeno proširi, i da ona na sebe primi sav saobraćaj dok se pista bude renovirala!? (Bog sveti zna kako su to smislili, jer to jednostavno nije moguće) iz milion i jednog razloga to je NEMOGUĆE, a da se elementarno ne dovede u pitanje bezbednost obavljanja saobraćaja.
    Razlog za to, pa verovatno je u pitanju razlika u ceni koja se neće uložiti u novu pravu pistu koja bi bila normalana pista, i nalazila bi se sa druge strane aerodroma (čiju skicu, idejno rešenje, neki mediji, neobavešteni?) objavljuju na svojim portalima….
    Ta razlika kao i ostale nepoznanice su verovatno razlog za „tajnost“ ugovora o koncesiji……
    Kriminal na svim nivoima……

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.