Za Fijatove radnike u Kragujevcu posao u Slovačkoj 1Foto: FoNet /Dragan Antonic

Na oglasnim tablama u pogonima kompanije Fijat Krajsler automobili (FCA) Srbija, u Kragujevcu, juče ranom zorom osvanule su informacije kojima menadžment FCA Srbija poziva radnike da se dobrovoljno prijave za rad u fabrici Stelantisa, odnosno još uvek Pežo – Sitroen u gradu Trnava, u Slovačkoj.

Pojedini menadžeri kragujevačkog FCA tokom prepodneva su, saznaje naš list, po pogonima kompanije, u Montaži, pre svega, vijali radnike da se prijave za rad u Slovačkoj, ali je odziv, barem za sada, kako doznajemo – slab.

Prema  izvorima Danasa, menadžment FCA Srbija, izvesno na osnovu naloga iz centrale Stelantisa, planira u u Slovačku na rad pošalje nekoliko stotina radnika, koji u kragujevačkoj fabrici, zbog sve slabijeg plasmana modela „500L“ na evropskim i ostalim inostranim tržištima, godinama već više ne rade no što su radno angažovani, dok u Trnavi, očito, ima posla. Kragujevačkim trudbenicima, međutim, navode neki od njih, ne odgovaraju ponuđeni uslovi, odnosno plata od oko 900 evra mesečno, koliko bi zarađivali u Pežo – Sitoenovoj fabruici u Trnavi.

Tim pre što bi od tih 900 evra sami plaćali stanarinu, od nekih 200 evra, mesečno,  kupovali hranu i ostale potrepštine o svom trošku, te im je, kako procenjuju, bolje da ostanu u Šumadiji.

Takvo je raspoloženje, prema  našim informacijama, među zaposlenima u kragujevačkoj fabrici automobila bilo tokom jučerašnjeg prepodneva. Da li će, u međuvremenu, nešto da se promeni, saznaće se danas i narednih dana.

Predstavnici zaposlenih u kragujevačkoj fabrici Fijat Krajsler automobili o ovome su, od menadžmenta kompanije,  obavešteni uoči minulog vikenda, kada im je rečeno da će određen broj šumadijskih radnika u Slovačkoj da bude angažovan do godinu dana, te da će time da im bude omogućeno da „nešto više zarade“ i da „steknu iskustva u proizvodnji novih modela.“

U Trnavi se, inače, proizvodi Pežo 309 i jedan Sitroenov model.

Menadžment FCA u Kragujevcu garantuje da će, navode naši izvori, šumadijski radnici, posle godinu dana provedenih u Slovačkoj, da se vrate u Kragujevac, kao i da će im za vreme rada u Trnavi uredno da im da budu uplaćivani penzijsko-invalidski i ostali doprinosi.

Zaposleni u FCA i njihovi predstavnici za naš list kažu da nemaju razloga da sumnjaju da će tako zaista i da bude, pošto im je iz dosadašnjeg iskustva sa Fijat Krajslerom znano da ta kompanija ispunjava sve zakonske obaveze i obećanja data svojim radnicima.

Ono što ih brine jeste kakva je sudbina fabrike u Kragujevcu, kad njene radnike počinju šaljuu na rad u druge zemlje.

Neki od njih su, nakon jučerašnjeg javnog poziva za rad u Slovačkoj, već počeli da se pitaju, da li je, možda bio u pravu nekadašnji potpredsednik Vlade i ministar finansija Božidar Đelić, kad je nedavno, u intervjuu jednoj domaćoj televiziji, u svojstvu visokog bankarskog funkcionera u Parizu, upozorio nadležne u Srbiji da postoji mogućnost da novoformirana kompanija Fijat Krajslera i Pežo Sitroen grupe (Stelantis), pored jednog britanskog brenda, ugasi i fabriku u Kragujevcu.

Predstavnici zaposlenih u kragujevačkom Fijat Krajsleru, minule sedmice su, saznajemo, o sudbini te fabrike razgovarali sa gradonačelnikom Kragujevca Nikolom Dašićem, koji je, tvrde naši sagovornici, blaže rečeno, bio zatečen onim što je čuo o situaciji u FCA.

Nastavljena obustava rada u FC Plastiku

U fabrici Fijat Krajsler plastik koja je ćerka firma Fijat Krajsler automobila, i koja je ekskluzivni proizvođač branika za „velikog šumadijskog fiću“ (model 500L), juče ujutro nastavljena je totalna obustava rada koju zaposleni, s povremenim premidima, organizuju od 17. februara. Više od 90 odsto radnika Plastika, među kojima su  neposredni rukovodioci, tad u potpunosti obustavlja kad se u Fijat Krajsler automobila proizvode automobili, a radi kad u FCA te proizvodnje, usled nedostaka branika nema.

Sindikat Fijat plastika je prošle sedmice podneo prijavu Inspekciji rada protiv poslodavca koji, ističu sindikalci, duže od dva meseca predstavnicima zaposlenih nije dostavio kompletan Pravilnik o radu ni Sistematizaciju radnih mesta, što je, prema važećem Zakonu o radu, obaveza poslodavca. Naš list je juče ovim povodom pokušavao da čuje i mišljenje načelnice Inspekcije rada u Kragujevcu Katarine Paulić i njenih saradnika, ali se na dostupne telefone u toj inspekciji niko nije javljao. Nezvanično saznajemo da iz Inspekcije rada poručuju da će da se oglase kad od menadžmenta Fijat Krajsler automobila dobiju zvaničan stav o zahtevu Sindikata FC plastika da mu se dostave tražena dokumenta.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

4 reagovanja na “Za Fijatove radnike u Kragujevcu posao u Slovačkoj”

  1. pa neka njih vise uzme jedan stan i podele kiriju, valjda bi se dalo tu nesta ustedeti.

    • Ako ne jedes najvise se ustedi, pa umres.
      Nisi shvatio, smestaj moraju da plate onima koji ih smestaju, tako je to u Slovackoj kada radis.
      Spavas sa 4 ljudi u kuci, stanu i sve placas.
      U sustini samo i iskljucivo ako nemas porodicu i ekstremno si skroman i malo jedes ustedis 100 EUR.
      Sto ti kada se lisis svega nista ne znaci a ode na zdravlje jer radis na traci kao manijak.

    • Moguće je izračunati da im se više isplati da ostanu u Šumadiji, ali to pretpostavlja činjenicu da će fabrika i dalje raditi.

      • FAS JE ZLO KOJE JE UNIŠTILO SVU INDUSTRIJU U KRAGUJEVCU SVE JE PODREĐENO NJIMA KOJI SAMO SISAJU SRBIJU I KRAG. TREBA POTHITNO ZATVORITI FABRIKU INAČE ĆE GRAD U KOJI DRŽAVA IONAKO NIŠTA NE ULAŽE DA NESTANE SA INDUSTRIJSKE MAPE SRBIJE

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.