Taksisti, simbol impotencije ove vlasti

Ostavite komentar


  1. Ne znam šta je autora navelo da piše o temi o kojoj nema pojma ali, ukratko, niko nije protiv konkurencije sve dok su jednaki uslovi za sve. Legalno bavljenje delatnošću javnog prevoza podrazumeva poštovanje određenih propisa i uslova čije ispunjavanje košta mnogo novca, vremena, napora i živaca što se naravno reflektuje na cenu usluge. Ne može svako da bude taksista kao što, očigledno, ne može svako da bude novinar.

    1. Bio sam taksista 16 godina (do 96-te) tako da znam problematiku tog posla.
      Tacno je da ne moze svako to da radi ali je isto tako tacno da je u toj profesiji najvise kriminalaca svih vrsta pa nikome nista.
      Davane su dozvole bez obzira na kriminogenu proslost pa otuda veliki broj prekrsaja prema putnicima jer baraba ne zna za drugi nacin ponasanja.
      Inace, ne vidim razlog zasto neko ko ima potrebne kategorije, poznaje grad i ima adekvatno vozilo ne bi mogao da radi taj posao, pa nije to hirurgija.

  2. Ja imam zavrsen pravni fakultet i polozen pravosudni ispit. Hocu odma preko neke aplikacije da budem sudija apelacionog suda. Gde da se javim 🙂

    1. I ja imam bolji auto od vas duzi vozacki staz poznajem svaku ulicu,govorim tri jezika . Zasto ne mogu dobiti taksi dozvolu? kaže:

      I ja imam bolji auto od vas duzi vozacki staz poznajem svaku ulicu,govorim tri jezika . Zasto ne mogu dobiti taksi dozvolu?

  3. Jako sam iznenadjen ovakvim komentarom u vasoj novini, koju inace smatram ozbiljnom i vrednom paznje. Vasi novinari su bili ozbiljni i razumeli su se u oblast o kojoj su pisali. Medjutim, ovo sto je vas novinar napisao o TAKSI sluzbi i Car go ap kaže:

    Jako sam iznenadjen ovakvim komentarom u vasoj novini, koju inace smatram ozbiljnom i vrednom paznje. Vasi novinari su bili ozbiljni i razumeli su se u oblast o kojoj su pisali. Medjutim, ovo sto je vas novinar napisao o TAKSI sluzbi i Car go aplikaciji,jednostavno ne odgovara istini i pokazuje potpuno ne poznavanje materije. Zato predlazem novinaru da se prvo edukuje o oblasti o kojoj pise. Uvek na raspolaganju. Vas citalac.pozdrav.

  4. Ministarka saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Zorana Mihajlović je nedavno izjavila da izmene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ne sprečavaju digitalizaciju u oblasti prevoza putnika.
    Smatram da je u pravu, a evo i zašto.
     Aplikacija Car goo ima mogućnost da bude deo taksi sistema i njenog razvoja i unapređenja, a ne nosilac Paratranzita. Kao što je naprimer Yandeks aplikacija koja je u svemu slična Car goo aplikaciji. U svemu osim u procentu koji se uzima od izvršilaca prevoza. Yandex od svake vižnje uzima 5 % a Car goo koliko sam upućena 20%. I još u nečemu veoma važnom, Car goo nudi vožnju jeftiniju i do 30%, zasnovanu na naivnosti i neznanju neposrednih pružalaca usluge i isplativosti onoga čime se bave. I tu dolazimo do toga zašto se reguliše taksi tržište i donosi jedinstvena cena i to ne samo kod nas . To je u direktnoj vezi sa profitabilnošću, bezbednošću i kvalitetom taksi usluge. Znači da neposredni izvršioci prvo treba da budu finansijski sposobni da obezbede kvalitetna i pouzdana vozila. Primer su Nemačka i Francuska koje imaju strogu kontrolu ponuđenog kapaciteta sa fiksnim cenama do kojih se dolazi analizirajući strukturu troškova transportne usluge. A to nije samo gorivo kako mnogi površno misle.
    Za svako poštovanje je stav jednog kolege iz IT sektora koji je napisao:
    „Ta moderna prevoznička udruženja ne brinu o svojim zaposlenima, ne plaćaju im doprinose i žele da stvore okruženje gde bilo ko može da se prijavi i povremeno vozi. Žele da stvore van-državni entitet koji ubira profit od svih zaposlenih i daje organizovanu strukturu za funkcionisanje takvog sistema, a plaća porez samo za malo upravljačko telo koje rukovodi ovim procesima. Vozači su prepušteni sami sebi, što znači da je na njima da li će da plaćaju poreze ili ne. U opštoj nemaštini to obično znači da neće plaćati jer je obrok u tanjiru uvek važniji od poreza, što je i logično.“
    Kao što vidimo Car goo-u je na prvom mestu profit,a ostali neka propadaju, pojaviće se uvek novi entuzijasti koji će doći na njihovo mesto.
    Ovo sve je tako u smislu nedavne šale vlasnika Car goo-a, da „želi da nestane taksi tržište“. A u svakoj šali malo šale.

    Takođe pre nego što se nešto tvrdi , valja se prvo informisati. Tako treba zatražiti mišljenje Direkcije za mere i dragocenosti da li se igde u EU aplikacija za mobilne telefone smatra merilom, ili je to isključivo taksimetar za koji se tvrdi da je prevaziđen.
    Negde i sam vlasnik Car goo-a piše:“ CarGo nije taksi usluga, već aplikacija koja povezuje putnika sa preduzetnicima“, a to treba i da ostane. Eto sa novim Zakonom imaće priliku da je ponude taksi servisu pod normalnim uslovima.
    Na kraju moram da priznam da mi nija jasna poruka koju šalje IT sektor, da se ovim Zakonom sprečava digitalizacija Srbije. Smešno i naivno.

  5. Nadrilekarstvo i nadriapotekarstvo
    „Član 254.
    (1) Ko se bez odgovarajuće stručne spreme bavi lečenjem ili pružanjem drugih medicinskih usluga, kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do tri godine.
    (2) Kaznom iz stava 1. ovog člana kazniće se i ko se bez odgovarajuće stručne spreme bavi spravljanjem ili izdavanjem lekova.“
    Ne vidim razlog da se dozvoli nekome da se bavi nadritaksiranjem!

    1. Kada si poslednji put u apoteci imao prilike da razgovaras sa pravim apotekarom – farmaceutom.
      U privatnim apotekama rade ljudi sa srednjom skolom, niti znaju sta izdaju niti cemu koji lek sluzi.
      Za drzavne apoteke vaze propisi a i tu malo znaju, za privatne ni jedan.
      Zaposljavaju jednog pravog i sertifikovanog apotekara, pa on seta po svim apotekama.
      Ljudi koji rade i izdaju lekove vecinom pojma nemaju niti su skolovani za to.

  6. U državi u kojoj vlast kontroliše medije, pravsuđe i izborni proces, a zloupotrebljava svako vršenje javne funkcije na štetu privrede i građana, govoriti o „impotenciji vlasti“ je ili izraz velike ignorancije ili pak namerna abolicija te vlasti. Sa druge strane, podržavanje nelojalne konkurencije na štetu taksista, koju autor teksta propagira govori i o kolosalnom nepoznavanju prilika u datoj oblasti, kao i brojnih procedura.

  7. Dobro došli u XXI vek!
    Srećom video i probao UBER u Beču. Odlično, brzo i povoljno. Da postoji i klasičan Taxi, koji ima nove automobile, imaju stanice, GPS praćenje, OSIGURANJE putnika itd. Kod nas taksi udruženja imaju monopol, bahatost da sve maltretiraju, ne plaćaju porez (nisu u sistemu PDV), ali to je dovoljno da zadrže svoj zaštićen povlašćeni položaj.

    1. Napravljena je nova aplikacija za popravku i vadjenje zuba.Bice dosta jevtinije i znace se unapred cena.Zainteresovani za rad moraju da imaju zavrsenu osnovnu skolu i da imaju stolicu (nije obavezna zubarska)

  8. Suština je spojiti vlasnika vozila koji ide svojim poslom u određenom smeru ilice koje ide u istom smeru i skupa se prevezu znatno jeftinije i brže nego taksijem ili drugim sredstvom javnog prevoza. Teško je to pojedincima shvatiti. Samo pogledajte koliko se na taj način putuje iz Srbije u zemlje evrope gde ima naših studenata i radnika u većem broju.

  9. Zaboravili ste da pomenete jedan sitan detalj,vozaci koji voze za car go i slicne aplikacije ne placaju porez.Ukoliko bi vozili kao registrovani vozaci koji placaju poreze i doprinose izgubili bi interes da vrse ovu delatnost.Mislim da je ovaj Vas clanak samo jos jedan od narucenih tekstova,ne zelim da verujem da je jedan takav iskusan novinar povrsno pristupio ovoj problematici i zaboravio da proveri da li su takvi vozaci prijavljeni na poreze i doprinose.

  10. Hm, samo glup covek moze porediti voznju i znanje iste sa znanjem medicine, farmacije, stomatologije.

    Ludisti…

  11. Pročitao sam članak Aleksandra Miloševića. Lep članak, mada me povremeno podseća na naručene članke. Izgled kao da A. Milošević ništa ne zna o taksi prevozu pa je eto intervjuisao neimenovanog stručnjaka u IT sektoru, koji nam je dao svoje stručno mišljenje o taksi prevozu i Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju. Nije mi jedino jasno zašto intervju nije napravljen sa udruženjem mesara Srbije ili udruženjem prevodioca. Oni takođe ne poznaju problematiku vazanu za javni gradski prevoz putnika. Svakako predlažem da se pročita članak Luke Radovanovića u Editoru, kako bi ste mogli videti jedan ozbiljan članak novinara koji je savladao domaći zadatak i pročitao relevantnu literaturu iz oblasti javnog gradskog prevoza putnika, pa nakon toga napisao dobar članak bez paušalnih ocena da li se odredbe zakona sukoblavaju sa zdravim razumom. Goran

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

Naslovna strana za 3. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Nastić, di džej

Tokom svih ovih godina čitajući Danas naučio sam šta predstavlja nezavisno novinarstvo i koliko je to danas veoma retko.