Ekonomski dnevnik

Aleksandar Milošević

Novinar, urednik Ekonomije u Danasu. Radio u Glasu javnosti i Balkanu. Pisao za NIN, BIRN, Biznis i finansije... U novinarstvu od 2003. godine.

Kome znači 30 evra

Tri hiljada dinara. Toliko vredi ona gužva i lomljava prošle nedelje, kad su ljudi u stotinama stajali sabijeni na pokretnim stepenicama i po hodnicima tržnog centra Ušće da bi dobili svoju vakcinu protiv kovida i vaučer za kupovinu u okolnim radnjama.

Šta je fudbal?

“Sramotni, sebični predlozi koje smo videli u poslednja 24 sata, motivisani su čistom pohlepom”, grmeo je prošlog ponedeljka Aleksandar Čeferin, prvi čovek UEFA.

Serbia First

Aleksej Navaljni štrajkuje glađu, rusko-ukrajinski sukob je na granici nove vojne eskalacije, evropske i američke osude ređaju se na sve strane, a dva velika ruska broda mirno i bez smetnji polažu poslednje cevi u vodama Danske i Nemačke.

Svetli primeri

Besprekorno organizovan sistem zakazivanja vakcinacije začudio je mnoge naše građane navikle na anahronu, okoštalu ili prosto neprijateljski orijentisanu i demotivisanu državnu birokratiju.

Srbija, jedina na svetu

Srbija nije uživala u ovako pozitivnom izveštavanju svetskih medija, kakvo ovih dana dobija zbog svoje politike vakcinacije stranaca, još od, još od... još niotkad.

Budućnost bez volana i vozača

Prošle nedelje smo na ovom mestu pomenuli promenu paradigme automobila kao privatnog vozila kojim se ljudi prebacuju sa tačke A na tačku B, a koja bi, između ostalog trebalo da od kompanije Tesla napravi firmu vrednu preko 1.000 milijardi dolara i još važnije od toga, provajdera svih naših transportnih potreba, kako god one budu izgledale, što bi trebalo da znači manje-više sunovrat za ostale auto kompanije kakve ih danas poznajemo - Folksvagen, Tojotu, Ford itd.

Tesla, Maskov Džin Liliputanac

Tesla, kompanija koja pravi električne automobile, u petak je na berzi vredela nekih 650 milijardi dolara - otprilike onoliko koliko bi 13 država poput Srbije zajednički uspele da naprave za godinu dana. Istovremeno, to je kompanija koja je u 2020. proizvela ukupno 500.000 automobila, što je kapacitet 2,5 Fijatove fabrike u Kragujevcu.

Neplaćeni doprinosi? Ma, nije moguće

Reklo bi se, dobra ideja, tako i treba, štite se trudnice, međutim ključno pitanje je zašto država donosi zakon kojim rešava problem nastao time što ta ista država toleriše nepoštovanje zakona. Naime, kako je to uopšte moguće da poslodavac ne uplati doprinos na vreme? 

Vesić na električni pogon

Grad Beograd, pod rukovodstvom zamenika gradonačelnika Gorana Vesića, upravo je kupio 10 električnih autobusa, plativši ih 7,2 miliona evra. Dakle, 720.000 evra po autobusu. Da stvari budu jasnije, taj isti Grad Beograd je prošle godine kupio 70 „običnih”autobusa od iste firme, plativši ih 10 miliona evra, ili nešto manje od 150.000 evra po autobusu.

GameStop. Game Over

U našoj javnosti sasvim opravdano prolazi s relativno malo pažnje, ali u svetskim finansijskim vestima, prošle nedelje glavna priča bila su dešavanja s jednim video klubom iz Amerike.
PrvaPoslednja