Ovo je kroki profesionalne, političke, pa i životne filozofije Rodžera Ejlsa, čoveka koji je svojim direktnim kreiranjem ključnih tokova u najmoćnijim segmentima medijske industrije, ali podjednako i (ne)posrednim prisustvom u vrlo bitnim političkim odlukama, postao jedan od najvažnijih ljudi u poslednjih pedesetak godina američkog javnog života.

I nema u ovoj konstataciji preterivanja. Uostalom, ako je neko uspeo da bude medijski savetnik predsednika Ričarda Niksona, Ronalda Regana i DŽordža Buša, potom vrlo bitan čovek u kampanji Rudija Đulijanija na putu ka kabinetu njujorškog gradonačelnika i, konačno, važan član medijskog tima Donalda Trampa u osvajanju predsedničkog mandata, kako portretisati prestiž i ugled takvog čoveka, sem upravo rečima sa početka ovog teksta? Mnogi politički analitičari su ga smatrali neformalnim liderom Republikanske stranke.

Da sve bude podignuto na još neobičniji medijsko-politički pijadestal, Rodžer Ejsl je 1996, nakon poziva Ruperta Mardoka, globalnog magnata u industriji zabave i medija, postao kreator, a potom i predsednik Foks NJuza, dugo godina izuzetno gledane, pa samim tim i u vrhu najuticajnijih kablovskih televizija.

Spomenuću ovde i Ejlsov „Princip orkestarske rupe“ koja ne samo anegdotski zanimljivo, već i suštinski ubedljivo, objašnjava njegov pogled na proizvodnju vesti i konzumente koji u svojim domovima takav produkt očekuju. On, naime, reče jednom zgodom: ako dvojica političara debatuju na javnoj sceni i jedan tvrdi kako ima funkcionalno rešenje za krizu na Bliskom istoku, a drugi pritom upadne u rupu za orkestar, šta mislite ko će dobiti primat u večernjim vestima? E, to je to: ponuditi gledalištu ono što želi da gleda. Čak i ako ne zna da to želi…

Nije sve na Ejlsovoj stazi moći i uspeha bilo posuto zlatnim prahom. Dapače! 2016, na vrhuncu medijske snage i uticaja, stigla mu je tužba za seksualno uznemiravanje od Grečen Karlson, nekada bliske saradnice, a ubrzo potom, a istim povodom, i kolektivna tužba još šest žena. Digla se ogromna prašina, mediji, naročito tabloidi su proključali i Lahlan Mardok, sin Rupertov, jedan od najmoćnijih ljudi Mardokovog medijskog carstva (sa kojim je Ejls često bio neistomišljenik) plašeći se dalje eskalacije – koja je ozbiljno mogla da ugrozi profesionalni kredibilitet i moralni integritet Kompanije – postavio je dotadašnjem prvom čoveku Foksa ultimatum: ostavka ili otkaz. I Ar Ej je, vrlo nevoljno, nakon dve decenije uspešnog rada, napustio svoje čedo, teži, doduše, za 40 miliona dolara otpremnine.

Nekoliko meseci docnije, Ejls, hronični hemofiličar, nakon pada u sopstvenom domu, kao posledice te teške bolesti, preminuo je samo dva dana nakon svog 77. rođendana.

Producentska kuća „Šoutajm“ je minulih sedmica u Americi završila emitovanje sedmodelnog serijala “ Najjači glas“, a HBO je prošlog utorka emitovala prva dva nastavka istog. Reditelj Kari Skogland, naslonjen na knjigu „Najjači glas u sobi“ Gebrijela Šermana, fokusirao se na poslednje dve decenije Ejlsovog života. Izvanredna produkcija sa fascinantnim Raselom Krouom u glavnoj ulozi. „Prevrtite“, uostalom, prva dva nastavka i večeras u osam, pogledajte treći i četvrti. Obavezno!

I da, kada već iza špice, ugledate televizijski lik Rodžera Ejlsa, ne verujete svojoj zapanjenosti – to uistinu jeste fenomenalno maskirani Rasel Krou!