
Videvši šta se dešava ona je odmah obavestila nadležne u kućnom savetu koji su pozvali službu hitne intervencije Javnog preduzeća „Gradsko stambeno“.
Dežurna ekipa je stigla ali je posle intervencije saopštila da ne može da otkloni kvar „jer nema adekvatnu opremu“ te da jedino mogu da zatvore vodu u ulazu kako komšinici ne bi bio poplavljen stan i da napišu nalog da sutradan na teren izađe preduzeće koje ima potrebnu opremu za otklanjanje kvara a sa kojim „Gradsko stambeno“ ima potpisan ugovor.
Epilog je bio taj da su stanari bez vode bili čitavu noć i da se ekipa tog drugog preduzeća pojavila tek oko 12 i 30 sati sutradan.
Odmah se moglo videti da su kvar došli da otklone majstori prekaljeni u svom poslu. Vrlo brzo su rešili problem i zgrada je ponovo dobila vodu.
Kada su čuli da radnici „Gradskog stambenog“ nisu mogli da otklone kvar navodno zbog nedostatka potrebne opreme majstori su se ironično nasmejali i rekli da to nije tačno.
– Naša firma ima električnu mlaznicu koju oni u „Gradskom stambenom“ nemaju. Sa njom je znatno lakše otkloniti ovakvu vrstu kvara međutim to ne znači da se posao ne može završiti bez nje. Kako se radilo u vreme dok električne mlaznice nisu postojale? Kvarovi su se i tada otklanjali. Ali mora se malo pomučiti. Ovi što rade u „Gradskom stambenom“ to ne žele i zato se u majstorskim krugovima nazivaju „manekenima“ – rekao je jedan od majstora.
Razmišljajući kasnije o njegovim rečima shvatio sam da je majstor apsolutno u pravu.
Partijsko rukovođenje javnim preduzećima je dovelo do toga da se razvije birokratski pristup u rešavanju svakodnevnih problema građana.
„Gradsko stambeno“ da bi smanjilo troškove zapošljava manje ljudi nego što je potrebno, ne nabavlja adekvatnu opremu, zaposleni nisu motivisani za savestan rad, verovatno zbog niskih plata a većina poslova se realizuje na osnovu javno-privatnog partnerstva.
Iako je kada je uvođeno reklamirano kao efikasan oblik rešavanja komunalnih problema javno-privatno partnerstvo se pokazalo kao znatno lošiji i skuplji model po građane.
Jedini cilj tog obmanjujućeg modela je da vlasnik privatne firme koju nadležni u gradskoj upravi angažuju za rešavanje komunalnog problema ostvari profit dok je to kako će posao biti obavljen i što je skuplji nego da ga otklanja odovarajuća služba gradskih komunalnih preduzeća u drugom planu.
Gradska uprava ne samo da ne rukovodi komunalnim preduzećima na adekvatan način već ni preventivno ne održava instalacije u zgradama zbog čega i dolazi do čestih kvarova.
Potpuno je jasno da će se ovakvi problemi širom Beograda nastaviti i dalje a jedini način da se otklone je momentalno ukidanje javno-privatnog partnerstva kao i dolazak profesionalnih a ne parijskih kadrova na rukovodeća mesta u komunalnim preduzećima.
Sad ste doprineli ukidanju partnerstva sa doticnom firmom, a radnik kojeg ste citirali moze u manekene. Sledeci put kada dodje do kvara Gradsko stambeno ce da dodje sa zaracem i da drlja tri dana dok voda ne pocne da tece u zeljenom smeru.
Gojko, mislim da nisi u pravu. Već same reči “Javno“ i “komunalno“ govore da od te rabote (da ti nešto brzo i dobro oprave) nema ništa. To je možda moglo da funkcioniše kod Broza ili u Sovjetskom Savezu, ali je pitanje da li je i tamo. Da podsetim na omiljeni vic Regana. Dakle, Rus u domu zdravalja i zakazuju mu intervenciju za 26 juni 2032 godine. Pita ga sestra je li datum ok. Nije, kaže baćuška, tada mi dolazi vodoinstalater.
Poštovani g.Gojko, pročitao sam Vaš članak, meni je zanimljiv, jer radim kao prof.upravnik i vodim nekoliko zgrada.Ovo što se Vama desilo, nažalost dešava se veoma, veoma često i tu nastaje muka nas posrednika između stanara i javnih preduzeća, u ovom slučaju Gradskog stambenog.Postoji jedno rešenje koje može da Vam pomogne da sebi,tj stambenoj zajednici olakšate muke. Stambena zajednica može većinom glasova stanara 50%plus 1, da donese odluku da se skine sa održavanja od strane Gradskog stambenog, a zatim nađe privatnu firmu sa kojom potpiše ugovor o održavanju zgrade. Šta time dobijate? Prvo, izbegavate posrednika, imate direktnu kontrolu svojih para (pare se uplaćuju na račun stamb.zaj.koja je registrovana i pravno je lice).Sa računa zgrade ovlašćeno lice plaća intervenciju firmi za usluge, a ona sredstva koja preko Infostana uplaćujete svakog meseca kao tekuće održavanje, ostaju Vama, tj.Stambenoj zajednici na raspolaganje. Eto, to je jedan od načina kako može da se maolo poboljšaju uslovi života u zgradama,tj.stambenim zajednicama.