Zamena teze 1gojko vlaovic foto miroslav dragojevic

Sekretarijat za javni prevoz pokrenuo je kampanju koja za cilj ima da pospeši kupovinu karata. Shodno tome u gradu su se pojavili bilbordi a na društvenim mrežama promotivni spot sa tom tematikom.

Spot nazvan „Karta za bolju vožnju“ apeluje na Beograđane da kupuju karte jer će u tom slučaju vozila gradskog prevoza biti čista, sva sedišta tapacirana a na šipkama instalirani držači za putnike koji stoje. Čistiji gradski prevoz, tapacirana sedišta i držači su neophodni i svakako nešto što građani u potpunosti žele. Međutim, način na koji nadležni to misle da ostvare je pogrešan i predstavlja zamenu teze. Do kvalitetnijeg gradskog prevoza se neće doći primenom parazitskog „Bus plus“ sistema već naprotiv njegovim ukidanjem.

Podsećanja radi, „Bus plus“ sistem je uveden 2012. godine potpisivanjem ugovora između tadašnje Direkcije za javni prevoz i firme „Apeks“. Ta firma je zahvaljujući implementaciji „Bus plus“ sistema potpuno bezrazložno i nelogično dobila pravo da u narednih 10 godina deli profit sa Gradskim saobraćajnim preduzećem „Beograd“ i drugim prevoznicima iako na bilo koji način ne učestvuje u prevozu putnika. Šta je to nego parazitizam? Upravo zbog tog štetnog ugovora vozila nisu dovoljno čista, sva sedišta nisu tapacirana, u mnogima ne radi klima i grejanje, držači na šipkama su retkost a takođe nema dovoljno vozila i vozača. Drugim rečima sredstva koja bi mogla da se utroše na kvalitet prevoza odlaze u privatne džepove, odnosno predstavljaju profit „Apeksa“.

Kako ostvariti kvalitetniji prevoz u Beogradu? Kao prvo, zahvaliti se „Apeksu“ na „saradnji“ 2022. godine kada istekne potpisani ugovor. Koliko je on štetan ilustruje i podatak da je predviđeno da u slučaju njegovog ranijeg raskida Grad Beograd „Apeksu“ plaća obeštećenje. Nakon toga postoje dve mogućnosti. Prva je da Grad organizuje naplatu karata čime bi ostvarivao značajna sredstva za održavanje visokog kvaliteta javnog prevoza. Drugi je da se uvede taksa koju bi plaćale firme koje ostvaruju veliki profit čime bi javni prevoz za građane postao potpuno besplatan. Takva praksa postoji u nekim gradovima u Francuskoj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari