Snimljen je i istoimeni film sa Džonom Hartom u glavnoj ulozi. Pomodnoj groznici nije odoleo ni Beograd, ali je kod nas ipak bilo nekako mirnije. Došlo je leto, 30. avgust, i histerija je dostigla vrhunac, ali ne zbog Orvela. Toga dana 1984. otvorene su tramvajske linije ka Novom Beogradu. Pod sloganom „Tramvajem u 21. vek“ organizovano je pravo narodno slavlje. Na okretnici na Novom Beogradu okupio se svet kao da nešto dele džabe, muzika trešti, veselje u udarničko-socijalističkom stilu. Onda stiže tramvaj, broj 11, linija Blok 45 – Kalemegdan, okićen, crvene boje, češke proizvodnje. Od mila su ti tramvaji odmah dobili nadimak „Katice“, valjda zvuči češki. Beogradska TV prenosila događaj.

Džabe su mnogi tada tvrdili da tramvaji nisu vozila budućnosti, da pripadaju 19. ili početku 20. veka, da samo metro može da reši saobraćajne probleme Beograda… Metro i dalje sanjamo, crtaju se novi planovi, a tramvaji „jezde“, povezuju Novi Beograd sa starim delom grada. Ponekad stanu, uglavnom zbog niskog napona struje, a kad još najbrojnije „Katice“ zaškripe, kao da im je duša na izdisaju. Posle čeških dobili smo „švajcarce“ i kupili „špance“. „Švajcarci“ su, po mome, najbolji. Mnogi misle da Beograd nema metro zato što je njegova gradnja preskupa. Branislav Jovin, rukovodilac projekta „Metro Beograd“, međutim tvrdi da je Beč 1967. počeo gradnju metroa sa 100 miliona dolara, a Beograd je za novobeogradske tramvaje potrošio 200 miliona.

Beogradska opsesija tramvajima postala je hronična. Gradski menadžer Goran Vesić, kome neki predviđaju avanzovanje na mesto gradonačelnika nakon izbora, 2016. predstavio je prilično smeo, neki bi rekli zastrašujući projekat – povratak tramvaja u strogi centar grada i ukidanje ostalih vidova prevoza. Ideja je čini se zamrla. Bar se treba nadati… Šta ako ipak bude ostvarena, pa, u narednom mandatu moguće SNS vlasti, dobijemo tramvaje i na Terazijama? Slavlje sigurno neće biti kao ono iz 1984. Pitajte Vučića, živeo je tada u bloku 45.