Bege Fankfoto: marko popović

Svi oni koji su rešili da provedu uskršnje veče na blokadi zgrade RTS-a u Takovskoj prisustvovali su nesvakidašnjoj žurci koji su priredili Bege Fank, Ike i Funkcioner, popularni gradski DJ-evi.

Više hiljada ljudi, staro i mlado, sa razmakom godina kao što je pisalo na Politikinom zabavniku, od 7 do 77, su prisustvovali žurci za pamćenje koju su priredili DJ Ike, DJ Bege Fank i Funkcioner.

Njih trojica su zabavljali masu u periodu od 21h do ponoći, i za to vreme su prošarali verovatno sve muzičke žanrove kojih su mogli da se sete. Od Đorđa Marjanovića i pesme Beogradu, preko svih pesama sa temom „pumpanja“ pa do nezvanične himne svih mogućih okupljana Srba u prethodnih nekoliko godina „Freed from desire“.

Međutim, pored hitova, pevanja, igranja, skakanja i baklji u publici, istakao se Bege Fank, čiji svojevrstan DJ potpis je postalo miksovanje dve ili tri pop pesme u isto vreme i potpuno brisanje granica između muzičkih žanrova.

U istom minutu možete da čujete ritam pesme grupe Queen, glas sestara Kovač i njihov džangl koji je bio ali i dalje je masivan, a koji vrlo brzo se nastavlja na neki od hitova Tejlor Svift. Ako vam misli odlutaju na pola minuta, vrlo lako možete da propustite pesmu, ili dve koju je spremio za nas Bege Fank, iliti Predrag Vukčević.

Bege Fank, biografija:

Rođen 1978. u Beogradu, Vukčević je poznat danas po svom imenu Bege Fank, ali vi ga možda znate i kao DJ Ape-a ili Lou Benny-a, zavisno iz koje faze njegove karijere ste ga pratili, slušali ili gledali. Preko dvadeset pet godina je na sceni, od drum‘n‘bass DJ-inga kad je delio binu sa velikim svetskim zvezdama žanra,  preko pozicije MC-a i repovanja, kako solo, tako i kao saradnik drugih. Pamte se njegove saradnje sa Sevdah Baby-em u pesmi „Znoj“, ali i hitovi „Cvaki dan“ i „Leto u gradu“. Poslednjih godina se vraća za DJ kontrolu i dekove i pravi jako posećene žurke.

Pored svega toga, Vukčević je i novinar, prevodilac i autor knjige „Dobar rep: Kako sam objasnio i završio pravi rep“ i dizajner (sopstvene) odeće.

U pomenutoj knjizi je napisao autentični vodič, kako kaže, kroz kroz najvažnije sociološke i društvene fenomene afroameričke kulture druge polovine 20. veka. U knjizi zagovara i prevrednovanje srpske i jugoslovenske tradicije zasnovane na bitovima i rimama, analizirajući i dajući neretko ekscentrična, ali uvek duhovita i argumentovana tumačenja stilova domaćih autora. Uz pomenutu knjigu, objavio je i album „Dobar rep“.

Tekstove o repu, hip-hopu i plesnoj muzici objavljivao na portalima Popboks, My People i Before After, u naučnom časopisu Kultura, kao i u magazinima Urban Bug i Huper. Sa Goranom Musićem je potpisao esej o tradiciji srpskog hip-hopa u zborniku o istočnoevropskom hip-hopu „Hip-Hop at Europe’s Edge“.

Prvi je srpski didžej koji je nastupao na glavnoj bini Exita, u početnim godinama ovog festivala, a za sebe kaže da je impresario, kozer, publicista i humanista.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari