– Ovaj komad o poslednjim danima bračne zajednice Tolstoj, utemeljen na istorijskim činjenicama, između ostalog i na „Autobiografiji“ Sofije Tolstoj, ali je sama dramska situacija potpuno slobodno sastavljena, poštujući Aristotelovo jedinstvo, budući da se u samoj kulminaciji priče mnoge stvari zapletu i raspletu i to je baš prava fikcija – rekao je Radoslov Milenković, reditelj i glumac na jučerašnjoj konferenciji za novinare u Muzeju Narodnog pozorišta. On je istakao da u ovom komadu najviše voli to što se on bavi pitanjima koja će jednako razumeti i oni koji nikad nisu čuli za Tolstoja, ako takvih uopšte ima, i onih koji su sudski veštaci za ovog velikog pisca. Svi će razumeti o čemu se tu radi, jer se radi o paklu koji jedni drugima pravimo u braku, isprepletanosti ljubavi i mržnje i toj tankoj liniji gde se prati prelivanje ovih osećanja, o tome kako povređujemo svoje najmilije, kako zapravo u svojim opsesijama traćimo živote. „A živimo, zapravo, samo dok volimo, makar tako stvari razume junak našeg komada“, rekao je Milenković dodavši da je ovo jedan od onih komada gde je potpuno beskorisno trpati nešto od svog iskustva, interpretirati, prepakivati, nego samo ako smo brutalno iskreni prema sebi, onda se ponešto i da naučiti o sopstvenom životu. Nada Blam, koja je ponela naslovnu ulogu ovog komada, „pravdajući“ lik Grofice Tolstoj, pomenula je da je dramatičan preokret u njenom odnosu prema mužu bio potaknut između ostalog i time što je nakon decenija zajedničkog života on odlučio da svu imovinu, testamentom, ostavi potpunom autsajderu Čertkovu, koji iznenada ulazi u njihov svet. Tim pre i što je saznala o piščevim ljubavnicama koje je pre nje imao u Jasnoj poljani, ali možda i zato što je prilično investirala sebe u život s književnim genijem. Pored toga što je u braku s njim rodila trinaestoro dece, pomagala mu je i ručno prepisujući 20 puta „Anu Karenjinu“ i „Rat i mir“.

Tanasije Uzunović rekao je da je u komadu najvažniji odnos između muškarca i žene, i da je njegova sugestija da gledaoci ne povezuju svoja iskustva sa onim što se zbiva na sceni, a Bojana Stefanović istakla je da je u ovoj predstavi mogla da glumi onako kako je učila na Akademiji što, nažalost, nije uvek slučaj.

Premijeri „Misis Tolstoj“ prisustvovaće i pisac Sergej Kokovkin, koji je i glumac.

Ovo je poslednja premijera na dramskom repertoaru Narodnog pozorišta, a u njoj pored pomenutih glumaca igraju još i: Mihailo Lađevac, Branislav Tomašević i Pavle Jerinić. Scenografiju je radio Boris Maksimović, kostimografiju Olga Mrđenović, o izboru muzike brinuo je Radoslav Milenković, a o dizajnu zvuka Marko Fabri.