En Margaret Olsen - harizmatična Elvisova partnerka 1Foto: Screenshot YouTube/HE1NZ

Ranih 80-ih pre nego što je iko od nas dobio priliku da preko Trećeg kanala i satelita redovno s religioznom posvećenošću prati MTV postojao je momenat na Radio Televiziji Beograd koji je sasvim mogao da se meri sa tom višesatnom sukcesijom šarenih ilustracija za voljene pesme.

Bio je to trenutak kad se u okviru filmskog tv termina takzvanog „Letnjeg (ili Zimskog) bioskopa“ emitovao 86-minutni film iz 1964. „Viva las Vegas“.

E, tada su oni koji su još uvek imali male crno-bele televizore išli u goste kod onih koji su imali veliki u boji da uživaju u prezentaciji onako kako to najbolje pristoji.

Iako je glavni protagonista Elvis Aron Prisli u karijeri snimio čak 33 dugometražna muzička filma u ovom stilu nijedan od njih (G.I Blues, Blue Hawaii, Fun In Acapulco…) nije uspeo da mu se približi kako po kvalitetu pesama kao ni energetskoj harizmi partnerke koja je sa njim podelila ekran.

Bila je to zanosna mlada (u crveno ofarbana) Šveđanka En Margret Olsen koja ovog 28. aprila puni okruglih 80 godina. (Ne čudite se – i njena zemljakinja Rebeka DeRuvo, koju smo zapamtili kao žovijalno razigranu klinku koja najavljuje sve one moguće i nemoguće MTV spotove napunila je prošle godine već 50)

En je pre njega glumila u mjuziklima sa Pet Bunom i Dik Van Dajkom, a nakog ovog filma zaigrala i majku najpoznatijeg rok fliperaša u filmu „Tommy“ snimljenom po gitarskoj operi grupe „The Who“.

Dala je glas i preistorijskoj pevačici En MegRok u crtaću Hane i Barbere o Kamenku i Kremenku „The Flintstones“.

Kad je docnije bila prestara da zaigra gimnazijalku Sendi u „Briljantinu“ (Grease), gde ju je odmenila Olivija Njutn Džon, njoj su mesto toga odali počast u filmu tako što su Travoltinoj izabranici Sendi dali baš Enino prezime – Olsen.

Izuzetno upečatljiv utisak ostavila je svojim slobodnim scenama naspram Arta Garfankla i Džeka Nikolsona u Majk Nikolsovom filmu „Carnal Knowledge“.

Pevala je trupama u Vijetnamu ostavši im u nezaboravnom sećanju svojim seksi nastupom te upravo zbog toga vojnici u Kjubrikovom „Full Metal Jacket“ stalno zapitkuju: „Kad dolazi En Margaret?“

Pokazala se kao veliki borac kad je nakon pada sa pozornice s visine od šest metara već nakon 10 nedelja (s rekonstruisanom vilicom, rukom i rebrima) nastavila da nastupa.

En Margaret Olsen - harizmatična Elvisova partnerka 2
En Margaret na otkrivanju zvezde Alanu Arkinu na Holivudskoj stazi slavnih Foto: EPA-EFE/NINA PROMMER

Nije posustala ni kao rokenrol baka igrajući u Paćinovom „Any Given Sunday“ majku vlasnice ragbi kluba (Kameron Dijas), koja svojim igračima pred meč pušta „We Will Rock You“.

Bila je i mama malene Anđeline Džoli u njenom filmskom debiju, a naša VHS publika pamti i da je pogurala karijeru Arnold Švarcenegera igrajući s njim naspram Kirka Daglasa u vestern parodiji „Villain“, kod nas prevedena kao Kaktus (Džek) Kid.

Ipak, za njen rođendan najprimerenije je, čini se, ne toliko ulaziti u brojne biografske detalje o njoj, već se podsetiti selekcije nezaboravnih solo i duetskih numera iz pomenutog kultnog filma s Elvisom kojim nam je ulepšala detinjstvo.

Film efektno otvara hit singl ”Viva Las Vegas” u najavnoj špici. I to kako… Udaraljke se čuju već pre nego MGM-ov čuveni lav krene da riče te gromoglasno glasanje kralja životinja postaje sastavni deo pesme kralja rokenrola…

Da bismo se pripremili za hitove koji slede njihovi instrumentali im prethode tokom celog filma. Kao na primer onaj za pesmu ”Since You’ve Been Gone” kojim započinje radnja, a koju ćemo u vokalnoj izvedbi čuti tek pred kraj.

U toj poveznici pojavljuju se instumentalno na taj način čak i Elvisovi raniji hitovi poput „Blue Moon“ i onog iz filma „Blue Hawaii“. Nedugo zatim Srećni Jovica (Lucky Jackson) kog tumači Elvis igrajući automehaničara i vozača formule susreće Rđavu Maru (Rusty Martin) ovaploćenu u En Margret i opazivši je u kipećem belom miniću iz donjeg rakursa dok popravlja motor zaljubljuje se u nju.

Ne znajući ništa o njoj sem da radi u Las Vegasu Prisli se daje u besanu poteru po noćnim barovima ubeđen da ona zbog svog atraktivnog izgleda sigurno radi u nekom od njih.

Potom sledi Elvisovo izvođenje kantri pesme ”Yellow Rose Of Texas” kojom apelujući na njihov lokal patriotizam isteruje bučne goste iz kazina da bi potom i u njemu potražio En Margret.

Avaj. Nakon bezuspešne portage kroz barove tokom noći Prisli izjutra kroz prozor ugleda En Margret kako radi kao instruktorka plivanja na bazenu u sklopu hotela Flamingo u kome je odseo.

Uzevši gitaru približava joj se trubadurski udvarajući pesmom i svirkom. Tako proganja En oko bazena pevajući joj ”The Lady Loves Me But She Doesen’t Know It Yet” sve do isped svlačionice dok ona skida vlažni crveni kostim i oblači žuti.

Pesma se usled Eninog ofiranja na svaku Elvisovu strofu pretvara u vrckavi duet uz stepenice nakon koga ga ona sa sve gitarom sa skakaonice odguruje u bazen.

Elvis pri padu u vodu izgubi sav novac iz džepova te biva primoran da na neko vreme radi u hotelu kao kelner da bi odradio za smeštaj.

Tu i dalje nastavlja da se udvara En i konačno uspeva da je privoli na zajednički romantični izlazak.

U plesnoj dvorani univerziteta Nevada u kojoj svestrana En drži časove plesa pevaju ”I Love My Babe And My Babe Loves Me” аkа ”Come on everybody”.

Ova pesma sadrži reference na kontrast visoke i popularne kulture, Еlvis u njoj kaže: „Ne fail ništa Bramsu, Betovenu i Bahu, al’ ja sam rastao s gitarom u ruci pa je rok mnogo više u mom fahu“ (tj.”There’s nothing wrong with the long hair music like Brams, Beethoven and Bach but I was raised with the guitar in my hand and I was born to rock”.)

U klubu oni plešu ”Squati-Wati/Cheek to cheek” uz senzualnu crnačku vokalnu pratnju Elvis potom izvodi Rej Čarlsov standard ”Tell Me What I Say”.

Prisli sumira svoj ljubavni uspeh te večeri pevajući sentimentalno En uz klavir ”I Give You My Heart Tonight Tommorow And Forever”.

Potom nastaju peripetije u njihovom odnosu zbog toga što En iz straha za njegov život zahteva od Elvisa da zbog nje zanavek prestane sa učestvovanjem u auto-trkama što on decidirano odbija.

Par se zbog toga privremeno rastaje i u tom intervalu usamljenoj En se udvara italijanski grof.

Elvis im, kao član posluge hotela, prvo peva romantičnu italijansku baladu ”Santa Lucia”, ali kad grof pokuša da poljubi En naglo menja repertoar i uskočivši kroz prozor među njih peva joj ”Since You’ve Been Gone (I’m All Alone)”.

Sutradan na takmičenju za najbolju muzičku interpretaciju En peva pesmu ”Apriciation” o tome kako je spasila bogataša pred bankrotom od skoka s mosta obećavši mu da će mu dopustiti da je izvede na večeru, dok Elvis izvodi naslovnu numeru filma koja egzaltirano promoviše noćni život u kockarskoj prestonici – ”Viva Las Vegas”.

Par se pritom preko Eninog oca koji je fan auto trka, a koga igra jedan od starih glumaca iz prvog zvučnog filma „Pevač Džeza“ (1926.) ponovo međusobno zbližava.

En nevoljno toleriše Elvisovo učešće na auto trci uz jedko ljubomornu pesmu upućenu njegovom automobilu ”I Know Where He Is He’s With My Rival”. Оn povratno čezne za njom uz pesmu ”I Need Somebody To Lean On”.

Nakon što Elvis osvoji Gran Pri na auto trci protiv italijanskog grofa konkurenta, kako na sportskom tako i seksualnom planu, ženi se još hitrije sa hirovitom En Margret.

U odjavnoj špici ponovo se čuje po treći put Elvisova hit pesma ”Viva Las Vegas” sada uz ritmički odgovarajući flešbek plesa Margaretove na ranijem muzičkom nadmetanju s njim.

Ovaj Elvisov film је kao jedan od njegovih najpopularnijih jednako uticao ne samo na konstruktore Beograda na vodi da zgrade okite besmislenim neonskim svetlima poput onih iz špice filma, već i Balaševića da napiše Bilji Krstić svoj gender bender prepev She Loves Me But He Doesn’t Know It Yet – „Ma on me voli al to ne zna ni sam“… I ZZ Top da snimi svoju hevi metal video obradu naslovne numere. Pa i na filmsku industriju (zaplet oko trke kapsula i ključna središnja sekvenca Lukasovog “Phantom Menace” je pod uticajem Elvisove auto trke u pustinji… I na klasično muzičku – Fredi Merkjuri i Monserat Kabalje pevajući o jednom sasvim drugom gradu koriste istu elvisovsku formu refrena te mesto ”Viva Las Vegas” pevaju: Viva Barcelona!

A mi koji je se i danas rado sećamo kao tračka svetla iz nekog drugog divno imagitivnog zašećerenog sveta, kome se često stremi i tek po nekad u ostvarenim snovima stiže, možemo dodati samo Viva Viva, En Margret. Živela živela i sretna nam bila 🙂

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari