Francuska filmska industrija planira da krene u osvajanje Kine i Indije, posle loših rezultata iz 2006. godine. Naime, prodaja francuskih filmova na stranim tržištima zabeležila je pad od 23 posto – što je 55,8 miliona ulaznica ili 300 miliona evra zarade, što je značajno manje od 369 miliona evra zarađenih 2005.

Francuska filmska industrija planira da krene u osvajanje Kine i Indije, posle loših rezultata iz 2006. godine. Naime, prodaja francuskih filmova na stranim tržištima zabeležila je pad od 23 posto – što je 55,8 miliona ulaznica ili 300 miliona evra zarade, što je značajno manje od 369 miliona evra zarađenih 2005. Ipak, u Francuskoj su zadovoljni ovim rezultatom jer i on spada u jedan od najboljih za proteklu deceniju, a ostvaren je uspehom desetine filmova a ne samo jednim blokbasterom kao što je to 2001. bio slučaj sa „Amelijom Pulen“.
Evropa je i dalje glavno francusko filmsko tržište, sa 48.5 posto (najveći kupci su Nemačka, Španija i Italija), a potom sledi SAD sa 25 posto. Međutim, Kina koja ranije nije kupovala niti jedan francuski film, prošle godine je na repertoaru imala deset ostvarenja a prodato je tri miliona bioskopskih ulaznica.
Pokazalo se da su Kinezi, kao i Rusi, i dalje ljubitelji francuskih romantičnih komedija. Zbog toga će Francuska organizovati posebne događaje u Pekingu, Šangaju, Nankingu i Čengduu. S druge strane, Francuska se sprema i za Indiju. To će biti veliki izazov jer na tom tržištu domaći filmovi čine 95 posto onoga što se prikazuje u bioskopima. Promocije će se održavati i u Vijetnamu, Japanu, ali i u Rusiji, Meksiku i Mađarskoj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari