foto: Roossela VanonOperska pevačica Tamara Rađenović će 29. decembra prirediti gala koncert u Sava centru uz orkestar, hor i goste iznenađenja.
Sa londonskom adresom i izgrađenom međunarodnom karijerom, Tamara je obrazovanje stekla na prestižnom Royal College of Music u Londonu, gde je bila stipendista i četiri godine usavršavala glas pod mentorstvom renomiranih evropskih stručnjaka. Njeno umetničko sazrevanje krunisano je činjenicom da je bila poslednja učenica legendarne Montserrat Caballé, čije nasleđe s velikim poštovanjem i snagom nosi u svom izrazu. Godine rada sa slavnom divom dodatno su oplemenile Tamarin pevački rukopis – precizan, raskošan i duboko emotivan.
Nastupala je širom sveta – od gala koncerta sa New Japan Philharmonic u Tokiju i svečanog izvođenja na EXPO Osaka, do trijumfalnog koncerta u dvorani Vatroslav Lisinski u Zagrebu, gde je uz više od 170 izvođača ostavila neizbrisiv umetnički trag u čitavom regionu. U Cadogan Hall-u u Londonu predstavljena je kao novo, uzbudljivo ime britanske operske scene, dok su njeni koncerti u Carnegie Hall-u u Njujorku već deo referentnih umetničkih večeri u toj slavnoj dvorani – sa najavljenim povratkom 2026. godine.
Njen gala koncert u Sava centru, zakazan za 29. decembar, biće jedinstvena prilika da domaća publika prisustvuje ekskluzivnom događaju koji predstavlja pravu muzičku svečanost! Uz simfonijski orkestar, hor i goste iznenađenja, publiku očekuje program koji spaja vanremenska dela Verdija, Puccinija, Bizeta ali i upečatljive sekvence filmske muzike Ennia Morriconea, Hansa Zimmera, Nine Rote, kao i hitova iz mjuzikala Endrua Lojda Vebera.
Sa Tamarom smo popričali o koncertu koji dolazi, ali i o njenoj dosadašnjoj karijeri.
U decembru vas očekuje veliki koncert u Sava Centru. Kako izgleda priprema za događaj ovog obima – više od 170 izvođača, simfonijski orkestar, hor, gosti iznenađenja…?
Pripremam se već od početka leta kada smo počeli pažljivo da sastavljamo program i razmišljamo o idejama i konceptu celog koncerta. Po mom mišljenju, to je i najzahtevniji deo posla jer je zaista važno napraviti dobar balans u programu. Nakon tog dela sve teče lakše jer imate idejni projekat koji onda lagano razgrađujete u ono što treba da bude na sceni. Kada je u pitanju vokalna priprema, skoro pa svakog dana vežbam glas tako da sam u svakom momentu spremna.
Vaši nastupi su poznati po posebnoj emociji i atmosferi. Kako birate program i na koji način publiku vodite kroz to „muzičko putovanje“ od opere do filmske muzike i svetskih hitova?
Ono što me nikad ne napušta jeste inspiracija i nove ideje. Ono što je sad već poznato na mojim koncertima je da prvi deo koncerta je uvek posvećen klasičnim hitovima i onda u drugom delu se mogu čuti filsmki i svetski hitovi. Konkretno za Sava centar sam imala puno ideja ali sam nažalost neke morala da ostavim i za sledeći put jer bi koncert trajao predugo (smeh).
Studirali ste na Royal College of Music u Londonu, a vaša mentorka bila je legendarna Montserrat Caballé. Koja je najvažnija lekcija koju ste od nje naučili – na sceni i van nje?
‘’Slušaj sebe a ne druge.’’- znači, samo svoju umetnost gledaj, sa sobom se upoređuj i to je to.

Često vas nazivaju sopranom nove generacije. Kako vi doživljavate taj spoj tradicije i savremenog pristupa umetnosti?
Svako bira svoj umetnički put i ono što mu najviše prija- to je moj stav. Tačno je da postoje neka nepisana pravila u operskoj umetnosti ali ja sam odlučila da ne budem deo teatra i da upravo kroz spajanje moje dve najveće ljubavi- klasične muzike(opere) i filmske/vanvremenske muzike uživam u građenju publike i karijere.
Publika vas voli ne samo zbog glasa, već i zbog energije koju zračite. Kako uspevate da spojite disciplinu operskog pevača i ležernost modernog umetnika koji komunicira s publikom preko društvenih mreža?
Hvala vam puno na lepim rečima. Trudim se da budem samo ono što jesam ali i da podstaknem sve mlade ljude koji su talentovani da veruju u sebe i svoju viziju. Mi moramo da shvatimo kao umetnici da treba da imamo slobodu da stvaramo i radimo onako kako osećamo i želimo. U ovoj profesiji često nije tako i postoji puno predrasuda, kao što sam već rekla, kada radite nešto mimo nekih nepisanih pravila. Disciplina mora da je prisutna jer je ova vrsta pevanja jako zahtevna i konkretno za mene koja otpevam na koncertima minimum 16-17 kompozicija pa i do 23-24 jako je važno da sam u odličnoj fizičkoj a i psihičkoj formi.
Na vašim nastupima oseća se duh velikih svetskih pozornica – od Carnegie Halla do Cadogan Halla. Postoji li scena koja vam je posebno ostala u srcu?
Rekla bih da je Cadogan hall ove godine imao posebno mesto za mene zbog činjenice da živim u Londonu i da imati 3 stojeće ovacije pred engleskom publikom jeste nešto što se ne dešava baš često. Njihova publika je jako zahtevna i nije je lako zadovoljiti. Raduje me što ću u aprilu 2026. Godine ponovo da nastupam u Cadogan hallu i što se karte uveliko sada 6 meseci ranije prodaju. Ako govorimo o nekim posebnim emocijama- dvorana Vatroslav Lisinski mi je izazvala posebne emocije i zagrebačka publika ove godine.
Iako ste školovani u Londonu, publika u Srbiji vas doživljava kao “našu Tamaru”. Koliko vam znači povratak na domaću scenu i susret sa ovdašnjom publikom?
Svakom umetniku je važno da ima svoju scenu na kojoj se oseća da je kao njegova. Za mene je to poslednjih 5 godina bio Kolarac. Prošle godine kada sam imala priliku da imam 2 potpuno popunjena Kolarca, obe noći sam izlazila sa suzama u očima pred publiku. Bilo mi je jako emotivno jer osećam da me publika u Srbiji doživljava kao ‘’njihova Tamara’’ i to je za mene velika čast i sreća. Trudiću se uvek da maksimalno budem posvećena publici u Srbiji i da idem svaki put korak dalje. Mislim da će koncert 29. Decembra u Sava centru to i pokazati.
Kako izgleda vaš dan kada niste na probi, koncertu ili putovanju? Šta vas opušta, šta volite da slušate i radite van sveta opere?
Mnogo volim duge šetnje u parku i prirodi. To je mesto mog opuštanja, uživanja ali rađanja novih ideja. Volim da posećujem galerije, muzeje i da se vidim sa prijateljima. Većina mojih prijatelja nisu umetnici pa mi jako znači kada razgovaramo o potpuno nevezanim temama za profesiju. To je, po mom mišljenju, jako važno za dobijanje nove energije na sceni.
Mnogi vas vide kao inspiraciju za mlade umetnike. Šta biste poručili devojci koja sanja da jednog dana stane na veliku scenu, ali sumnja da to može iz male sredine?

Velika prednost mladih umetnika danas su društvene mreže. Preko društvenih mreža možete već mnogo i sami što nekada nije bilo moguće. Radite vredno na sebi, snimajte svoj rad, povezujte se, istražujte ljude iz profesije, slušajte bezbroj videa svih poznatih, inspirativnih umetnika… Puno toga se već može a sa ne nekom velikom početnom investicijom. Važno je učenje jezika takođe. Ono najvažnije- kreiranje sopstevnog stila i vizije kako sebe vidite i šta zapravo želite da postignete.
I za kraj – kako biste opisali koncert u Sava Centru u tri reči?
Nije baš lako opisati u tri reči ali najkraće što mogu- magija, izlazak iz realnosti, ljubav.
Bonus video:
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


