Izložba „Život u mehuru” otvorena u kragujevačkom SKC-u 1Foto: Marko Dašić

Motiv refleksije, koji se najčešće javlja kao posledica snimanja kroz prozor i zavesu u makro planu, osnovni je preduslov pojave vertikalnih linija koje dele pejzažni format na više portretnih. U tom smislu, višestruki vertikalni preseci prostora ukazuju na prisustvo ljudskog bića i potrebu za izmeštanjem iz trenutne pozicije, u cilju pronalaženja adekvatnijeg pogleda na objekat pažnje, istakao je Filip Misita, vizuelni umetnik i docent FILUMA, na otvaranju izložbe „Život u mehuru” Milene Patronijević u SKC-u Kragujevac.

Izložba je otvorena u Kontakt galeriji a Kragujevčani će moći da je pogledaju do 20. oktobra.

– Život u mehuru Milene Petronijević jeste umetnički rad narativno određen kontekstom života u gradu Leposaviću, rodnom mestu autorke. Sačinjena od 10 analogno-digitalnih fotografija, ova zatvorena celina ima funkciju da konstituiše ambijentalni mehur, kao reprezentaciju društveno-psihičkog stanja specifično vezanog za krizna područja, istakao je Misita.

Po njegovim rečima, koristeći analognu fotografiju, dugu ekspoziciju, efekat fotografisanja izvan fokusa, Milena komponuje promišljeno, u cilju kreiranja multifasetnog, fragmentarnog prikaza sopstvenog okruženja. Horizontalno orijentisani format fotografija sugeriše važnost koncepta predela za tumačenje ovog rada, budući da predeo obično „slikaju” oni koji brinu za mesto.

Izložba „Život u mehuru” otvorena u kragujevačkom SKC-u 2
Foto: Marko Dašić

– U tom smislu, Milenini zamagljeni gradski predeli ukazuju na potrebu za preispitivanjem granica, pre svega, granica između subjekta (autora) i objekta (mesta). O fenomenologiji veze čovekove psihe i životnog prostora piše Gaston Bašlar, koji u jednom poglavlju knjige Poetika prostora razmatra školjku kao čist dijalektički koncept, naglašavajući da „biće koje izlazi iz školjke protivreči onom što ostaje zatvoreno”, rekao je on.

Izložba „Život u mehuru” otvorena u kragujevačkom SKC-u 3
Foto: Marko Dašić

Celina „Života u mehuru” je sačinjena naknadnim odabirom ranije usnimljenih fotografija i već na prvi pogled postaje jasno da je težište umetničkog rada premešteno sa problema pojedinačne kompozicije na odnos različitih fotografskih uzoraka u fizičkom prostoru galerije.

– Prikazi Leposavića su dovedeni do neprepoznatljivosti, dok dominantno zastupljeni „odsutni” kadrovi podsećaju na sve ono što je odbačeno, istakao je Misita.

Interesovanje u različitim umetničkim medijima

Milena Petronijević, rođena u Leposaviću 1999. godine, student je završne godine grafičkog dizajna, odsek Grafika knjige na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu. Tokom studija pronalazi interesovanje i za druge umetničke medije, kao što su grafika i fotografija. Svoj umetnički izraz teži da proširi i u druge umetničke medije. Do sada je izlagala na brojnim grupnim izložbama.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.