Ultranasilni triler, smešten u podzemlje Bangkoka, izviždan je, a njegov reditelj, Danac Nikolas Vinding Refn, brani nasilje nazivajući ga – umetnost. Ovaj sineasta, koji je pre dve godine u Kanu dobio nagradu kao najbolji reditelj, sada je došao sa filmom „Samo bog oprašta“, prepunom krvi i nasilja.

Stoga ne čudi što je podelio kritiku – neki su napustili projekciju zgroženim viđenim na ekranu, drugi su ostali do kraja kako bi film izviždali, dok su ga treći okarakterisali kao „estetski briljantan“. Pre dve godine Refn je dobio stojeće ovacije za „Vozača“, a pošto sada to nije bio slučaj, morao je da opravdava nasilje u filmu, koji je jedan od 20 konkurenata za Zlatnu palmu, sledećim rečima: „Umetnost je akt nasilja. Umetnost govori o prodoru… Prilazim stvarima veoma nalik snimatelju porno filmova, i to govori o svemu što me okružuje. Sebe ne smatram nasilnim čovekom… ali imam fetiš prema nasilnim emocijama, nasilnim slikama i ne mogu da objasnim odakle to dolazi ali verujem da kroz umetnost možete da izbacite neke stvari iz sebe“.

Još jedan film u glavnoj konkurenciji, koji se bavi osvetom, imao je premijeru u sredu – „Grigris“, delo kanadskog reditelja Mahamata Saleha Haruna, koji je 2010. dobio u Kanu nagradu žirija za „Čoveka koji vrišti“. U novom filmu se bavi čovekom koji se okreće kriminalu kako bi sakupio novac za bolesnog očuha. Kritičari su ga opisali kao „geografski živopisan ali sa nedovoljno razvijenim likovima“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari