Stiglo je preko 600 partitura savremenih kompozitora iz čitavog sveta – SAD, Britanije, Poljske, Italije, Austrije, Mađarske , od kojih je odabrano 48. One će biti izvedene u okviru šest dana trajanja festivala – od 5. do 10. oktobra, sa po osam koncerata, u prostoru Hola Narodne banke Srbije i katedrale Blažene Djevice Marije. Katedrala zato jer će po prvi put u okviru Tribine biti izvođene savremene kompozicije za orgulje na nastupu gosta iz Hrvatske Ivana Božičevića, koji će pored savremenih klasika ovog instrumenta poput Arva Perta i Filipa Glasa, izvesti i jednu svoju, kao i kompoziciju Jospia Slavenskog – Sonata releigosa, u povodu 120 godina od rođenja ovog kompozitora.

Objedinjujući kriterijum za odabrane radove je da su to, kako je rekla selektorka, virtuozne kompozicije za solo instrument – klarinet, klavir, gitaru, trubu i kontrabas – koje se izvode kao solo koncerti, koncerti sa elektronikom ili sa gudačkim orkestrom, nastale u protekle tri godine. Takođe biće izvođena i dela nekoliko reprezentativnih kompozitora za ove instrumente iz druge polovine 20. veka.

Kao posebno je najavljeno gostovanje ansambla Meitar iz Izraela, tačnije dela ansambla koji podrazumeva izvođače na klaviru, violončelu, violini i klarinetu, koji će izvesti tri dela savremenih izraelskih i tri dela domaćih kompozitora. Kroz mesec dana, u okviru saradnje sa Udruženjem kompozitora iz Izraela, u uzvratnu posetu otići će Ansambl za novu muziku Gradilište, jedan njegov deo, i tamo takođe izvesti dela i jednih i drugih autora. Za ovj poduhvat sredstva su došla od Međunarodnog društva za savremenu muziku, što je još jedan uspeh Tribine, naglasila je Ivana Trišić, predsednica Udruženja kompozitora Srbije. Ona je podsetila i da Tribina nema formalnog osnivača poput Grada ili Republike i da je samostalna, ali za to plaća cenu neizvesnosti da li će na konkursima dobiti novac ili ne. Pre dve godine Ministarstvo kulture (paradoksalno, sa klasičnim muzičarem na čelu) nije im dodelilo ni dinara, da bi, posle buke u medijima, naredne godine opredelilo 500.000, a ove milion dinara za Tribinu. Ključni izvor finansiranja, međutim, dolazi od samih kompozitora tj. SOKOJ-a, odnosno njihovih autorskih prava i tantijema od kojih četiri posto odlazi na Tribinu. Ipak, i pored svega toga, ulaz na sve koncerte ove jedinstvene muzičke manifestacije je besplatan.

Četvrt veka promocije savremene muzike

Srđan Hofman, jedan od troje osnivača Tribine, pored Ivane Stefanović i Milana Mihajlovića, podsetio je ovom prilikom kako je bilo osnivati jednu ovakvu manifestaciju u vremenima sankcija i izloacije (sve je počelo 1992. godine). On je rekao da kompozitori i drugi muzičari nisu pristajalai na to da budu skarjnuti i izlovani već su osnovali Tribinu sa idejom da domaći savremeni kompozitori dobiju priliku da budu izvođeni, a izborom dela stranih avangardnih autora želelo se da ide u korak sa svetom.