Nakon višegodišnje pauze Živko Grozdanić Gera se vraća na scenu izložbom u Galeriji Remont 1Foto Promo Remont

Nakon višegodišnje pauze, jedan je od ključnih srpskih umetnika radikalne prakse Živko Grozdanić Gera se vraća na scenu izložbom crteža u galeriji Remont koja će biti otvorena 1. decembra od 19 sati.

Posle monumentalnih, angažovanih radova sa tematikom crkve i crkvenih poglavara (Meteorska kiša, Vladika Pahomije na Bulevaru sumraka, Četiri patrijarha Pavla gledaju dvesta hiljada linija Raše Todosijevića, Made in China…) i radova Alegorija o premijeru, Dekonstrukcija mita o predsedniku… Grozdanić ovog puta izlaže nešto sasvim drugačije, intimne crteže, kojima pokazuje da je jos živ i stvaralački aktivan.

“Crtam svaki dan, u stvari, šaram po istrošenim vinskim filterima, izrezujem fotografije iz starih kataloga koje sam skupljao po nekoj inerciji, to su fotke, portreti, radovi poznatih umetnika, lepim ih na filtere, zatim ih belom bojom instiktivno premazujem, odložim ih i posle nekoliko dana nastavljam bezinteresno da šaram hemijskim olovkama po njima. Fotografija zalepljena na vinski filter postaje samo običan materijal po kome šaram i poništavam njeno značenje. Posle višedecenijskog rada sa temama koje je umetnost zabeležila kao „istoriju“, izgubio sam interesovanje za društvenim životom, ne želim više da učestvujem u društvu kao komentator raznih entropija.”

U tekstu koji poziva na Gerinu izložbu stoji da povlačenje umetnika u intimu nije odustajanje od tema koje nastavljaju da muče društvo”.

“Povlačenje nije odustajanje pred nerazumevanjem novih okolnosti u Srbiji, već je stav umetnika koji svoj rad vidi kao svoju instituciju. Crtajući na materijalima koji su mu zanimljivi i preko kolažiranih tragova kulture (katalozi, knjige, art časopisi) Gera je ‘intimizam’ uveo kao jedini smisleni otpor, način da svaki detalj života ponovo dobije smisao”.

Povodom izložbe u Galeriji Remont, Gera, koji je ranije uglavnom izbegavao predstavljanje u galerijama, ne samo zbog velikih dimenzija svojih radova nego i zbog izbegavanja situacija da drugi pokažu njegov rad, kaže: …

“ Prihvatio sam poziv Darke Radosavljević samo zbog emotivnog odnosa prema njenoj upornosti da tolike godine prezentira radove nas umetnika koji ne proizvodimo radove za „zidove“, već pokušavamo da ukažemo na svakodnevnu entropiju srpskog društva.” .

O autoru

Živko Grozdanić Gera (Vršac, 1957),Završio je likovnu akademiji u Sarajevu 1983. Uz nastavak samostalnog rada, 1991. Grozdanić pokreće i učestvuje u izdavanju magazina Košava, časopisa za vizuelnu umetnost ArtKontext, programima Centra za vizuelnu kulturu Konkordija, a javnost ga posebno pamti kao direktora i osnivača Bijenala mladih, međunarodne manifestacije koja je ostavila neizbrisiv trag u savremenom umetničkom životu Srbije i kontinuirano trajala od 1994. do 2005.
U prostorima Galerije Konkordija kroz rad I, II, III, IV, V i VI Bijenala mladih izlagalo je preko 800 umetnika. Umetnici i kustosi koji su gostovali u Galeriji Konkordija, između ostalih su i Achille Bonito Oliva, Rene Block, László Beke, Richard Rorty, Katalin Keserü… kao i mnogo istoričara i teoretičara umetnosti iz Evrope i Amerike. Neki od projekata koje je postavio su : „Sintakse smrti“ (1997), „Rumunska savremena umetnost“ (1998), „Savremena umetnost u Srbiji / Prestupničke forme“ (2001), „Slikarstvo ponovo“ (2001), „Kanadska savremena umetnost“ (2002) itd.
Od 2005. do 2011. direktor je Muzeja savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu. Na funkciji direktora MSUV u Novom Sadu sa svojim je timom producirao preko 150 izložbi i projekata. Kao komesar Paviljona Republike Srbije na 54. međunarodnoj izložbi umetnosti – „La Biennale di Venezia 2011“, za uspešno predstavljanje umetnika Dragoljuba Raše Todosijevića i prezentaciju, Paviljon Republike Srbije i umetnik dobili su prestižnu UniCredit nagradu. Živko Grozdanić Gera izlagao je na više od 200 grupnih i 50 samostalnih izložbi.
Trenutno živi i radi u Vršcu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari