Izložbu fotografija Dragana Tanasijevića – Manastir Ćelije (XIV vek), Kaludra kod Berana, otvoriće večeras u 19 sati vladika Joanikije (Mićović) u prisustvu Petra Lutovca, direktora Muzeja Berani, Dragana Milovanovića i autora. Povodom izložbe biće priređeni posebni programi, sledećih nekoliko dana.

Izložbu fotografija Dragana Tanasijevića – Manastir Ćelije (XIV vek), Kaludra kod Berana, otvoriće večeras u 19 sati vladika Joanikije (Mićović) u prisustvu Petra Lutovca, direktora Muzeja Berani, Dragana Milovanovića i autora. Povodom izložbe biće priređeni posebni programi, sledećih nekoliko dana. Najpre će u sredu biti promovisan eparhijski list Sveviđe (19.00) – govori vladika Joanikije, a trebalo bi da mu se pridruže Radojka Vukčević, Vlajko Ćulafić i Slavenko Terzić. Dan kasnije (19.00) o „Pravoslavnoj Dalmaciji – O duhovnom životu pravoslavnih Srba u Dalmaciji i izdavačkoj delatnosti Eparhije dalmatinske“ govore vladika Fotije i iguman manastira Krke arhimandrit German. U petak od 19 sati, predviđen je program „Udruženje knez Miroslav – Manastiri Polimlja“, kada bi o pravoslavnim manastirima i crkvama u dolini Lima trebalo da govore Anika Skovran, Gordana Marković i Marina Nešković.
„Europe 2020“, izložbu grafičkog dizajna, večeras u 19 sati otvoriće ambasador Republike Hrvatske u Srbiji, Tonči Stančić u beogradskoj Galeriji SUPERSPACE (Karađorđeba 2, Beton hala). Izložbu su organizovali SUPERSPACE, Kulturni Front i Ambasada RH u Srbiji. Postavka će moći da se pogleda do 31. marta, najavili su organizatori. Reč je predstavljanju projekta „Europe 2020“ – panevropskog takmičenja u grafičkom dizajnu, koje je hrvatsko Ministarstvo u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom, na inicijativu renomiranog hrvatskog grafičkog dizajnera Borisa Ljubičića, pokrenulo 2002. Cilj projekta bilo je okupljanje istaknutih evropskih dizajnera kako bi dali svoj doprinos promišljanju zajedničke budućnosti Evrope, uz pomoć grafičkog oblikovanja. Projekt „Europe 2020“ svoj je nastavak imao 2005. pod imenom „Europe 2020 – danas za sutra/Today for Tomorrow“, a konačnu evoluciju doživljava ovom izložbom, koja objedinjava najbolje i najzanimljivije radove iz oba kruga takmičenja, koji su okupili dizajnere iz tridesetak zemalja s više od dve stotine pristiglih radova. Izložba „Europe 2020“ je i svojevrstan uvod u konferenciju „Forum Beograd/A Soul for Europe“.
Izložba slika Milene Pavlović Barilli, jedne od prvih slikarki nadrealizma kod nas, i jedne od najznačajnijih slikarki srpskog slikarstva 20. veka, biće večeras otvorena u čačanskoj Umetničkoj galeriji „Nadežda Petrović“. Postavka, koju čini izbor slika, modnih kreacija, reklama, ilustracija i ličnih predmeta iz zbirke Galerije „Milene Pavlović Barilli“ u Požarevcu, rodnom gradu umetnice, može se pogledati do 18. aprila. Prvi deo izložbe je slikarski i obuhvata radove, mahom portrete, iz ranog perioda kojim se završava njeno školovanje (1922-1928), i radove iz tzv. linearnog perioda (1931-1936), kada se ona potpuno okreće svetu između sna i jave, svetu nadrealnog i metafizičkog. U drugom delu izložbe su radovi iz oblasti primenjene umetnosti kojom se Milena, pored slikarstva, uspešno bavila – nacrti za pozorišne i filmske kostime, modeli haljina, reklame, dekorativne ilustracije i drugi primeri komercijalnog dizajna. Ovaj deo izložbe upotpunjen je ličnim predmetima slikarke, fotografijama, katalozima i drugim dokumentarnim materijalom. Za vreme trajanja izložbe biće priređeno predavanje o Mileninom životu i radu (muzejska savetnica Jelica Milojković, večeras), modna revija haljina urađenih po njenim nacrtima (27. marta) i promocija knjige „Autoportret sa Milenom“, autora Mirjane Mitrović (17. aprila).
Slike Nataše Kokić, nastale po kadrovima iz dokumentarnog filma „Meeting people is easy“, biće od večeras u 19 sati, izložene u Galeriji beogradskog Doma omladine. Postavka se može videti sve do 1. aprila. „One su možda više proizvod gomilanja utisaka koji su dolazili sa raznih strana, a film je to na neki način zaokružio i tako poslužio kao sredstvo/medij. Umetnicu je privukla atmosfera, pomalo prljava, nedostatak kvaliteta, sirovost, iskrenost, jednostavnost. Atmosfera je tuđa, tuđ pogled na jedan ili više momenata neke stvarnosti, koja na ovaj način – slikanjem – biva proživljena i pretvorena u lični utisak. Razbijanjem filma (nečega što ima svoj tok, što je konačno i postoji samo u datom trenutku, samo dok traje) na fragmente koji nemaju određeno trajanje, koji nisu konačni, dolazi do razvučenosti, to jest produženja određenog stanja, i tako se pojačava značaj jednog fragmenta. Odnos prema gradskom i poslovnom je nešto što se pojavljuje u procesu. Urbani pejzaž govori o biznisu, korporacijama, konkurenciji – ‘you are a target market’ – kao i depresiji, pritisku i odavno čuvenom otuđenju, ali i pronalaženju individualnosti u globalnom i bezličnom“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari