Nikola Kolja Božović (1975) je jedno izuzetno ime u savremenoj srpskoj likovnoj umetnosti. Pre svega je jedan od najvećih crtača danas.

Još od studentskih dana na godišnjim izložbama FFU dobijao je nagrade, a kao član ULUS-a dobitnik je nagrade Zlatna paleta na prolećnoj izložbi ULUS-a. Takođe je dobitnik stipendije porodice američkog Džeksona Polaka(Pollock-Krasner Fondation). Danas je docent na FPU odsek Primenjeno slikarstvo. Radovi mu se nalaze i u svetskim i u domaćim kolekcijama. Mislim da ga je Ljiljana Tadić, umetnički direktor galerije Zvono prisvojila još kao studenta, a on ostao veran pomenutoj galeriji što je u likovnom svetu nešto što se podrazumeva. Ova jedinstvena galerija koja podržava i promoviše međunarodne karijere mladih, što podrazumeva i umetnost Kolje Božovića, dugi niz godina na različitim svetskim izložbama i savremenim likovnim sajmovima: Beč, Keln, Moskva….

Nikola Kolja Božović je svestran umetnik što se medija tiče od crteža, slikarstvo, performansa, fotografije, skulpture, a to važi i za istraživanje u različitim materijalima i nikada se ne ponavlja. Po prirodi je vedar i duhovit, mada je u svom stvaralaštvu krajnje samokritičan, gotovo da njemu ne treba kritika, ali prikaz, da.

Izložba Transformers-post pop art Autimotive Fetish može se uslovno shvatiti kao post pop art. Mislim da je Fiat polazna tačka iz duhovitih razloga, a možda i političkih, ali je rezultat te polazne tačke jedna sjajna izložba. Nisu to Vorholove reklame Kembel supe, Coca-Cole, Merlin Monro… ili bilo čega što je In. Što bi rekao veliki Jesenjin.

Po povratku iz Amerike Evropa puši i baca pikavce, a Amerika skuplja pikavce i od toga pravi nešto grandiozno.

Kolju Božovića ne zanima da li će Amerika sa fijatom puntom napraviti bum, kao ni da li ćemo i mi. Srđan Tunić je u katalogu napisao: „Serija Transformersi aludira na poznatu franšizu igračaka i animiranih filmova multinacionalne kompanije Hezbro, a Kolja sa ovom izložbom igra na vrhunski likovni način i kombinovanim materijalom slika: gume, stop svetla, farove… a u suštini sve to predizajnira i poput Jesenjinove opaske ovde pravi nešto umetnički vredno pažnje, a i mnogo više od toga, jer Kolja spada u umetnike koji stvaraju umetnost dvadesetprvog veka“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari