Premijera SF opere u Centru za kulturnu dekontaminaciju 1

U beogradskom Centru za kulturnu dekontaminaciju sutra će premijerno biti izvedena “XX monoopera za šizofreni glas i napete žice”, koju je po libretu Ljubinke Stojanović komponovala Milica Ilić, pijanistkinja, operska korepetitorka, kompozitorka i dirigentkinja, beogradskoj publici poznata i po kamernoj triler operi „(a)Mantis Religiosa“, čija je beogradska premijera pre nekoliko godina bila u beogradskom Mikser hausu u okviru Četvrtog BUNT-a.

Reč je o SF distopijskoj operskoj satiri u trajanju od jednog sata na “vanzemaljskom jeziku”, koju je režirala Natalija Stanković.

U izvođenju ovog dela učestvuju: Aleksandra Alivojvodić i Nataša Rašić kao glasovi, Milica Ilić za klavirom i violončelo Nemanja Stanković.

– Ova SF opera smeštena je u dalekoj budućnosti na Mnemozini-369, planeti naseljenoj isključivo ženama. Y hromozom je odavno nestao, nestala je i planeta Zemlja. Priča započinje u trenutku kada posle nekoliko hiljada godina „mlečnog mira“ u Uterotopiju, glavni grad Mnemozine-369, stiže poruka iz svemira – vapaj muškarca koji traži pomoć. Noć je pred izbore, predsednica Uterotopije prima ovu poruku koja otvara njenu unutrašnju borbu da li da odgovori ili da ćuti. Ona preispituje ulogu muškaraca, ljubavi i prijateljstva, strahujući od uništenja „mlečnog mira“ i povratka „krvavih ratova“ iz prošlosti, ali ne isključuje ni mogućnost početka zajedničkog Novog sveta – objašnjava Milica Ilić.

Prema njenim rečima, lik predsednice Uterotopije izvode dve pevačice – sopran i mecosopran na ”vanzemaljskom” jeziku što je “šizofreni glas” iz naslova opere.

Violončelo personifikuje Y likove, dok klavir predstavlja svet Mnemozine-369 – naslovne “napete žice”.

”Pravi tekst” – replike glavne junakinje, muških likova koje melodijski predstavlja violončelo i didaskalije na srpskom projektuju se kao animacija koja je integralni deo ovog operskog koncepta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari