Sedamdeset godina baleta Srpskog narodnog pozorišta 1Foto: snp.org.rs

Vernoj novosadskoj publici predstavili su se solisti i ansambl baleta u već viđenim numerama iz baletskog repertoara, ali pravo osveženje predstavljala je izvedba „Umirućeg  labuda“ Sen-Sansa, koji decenijama nije viđen na novosadskoj sceni.

Planiranom premijerom baleta „Ohridska legenda“ u koreografiji Vladimira Logunova trebalo je da se obeleži Jubilarna baletska sezona, ali sve je odloženo zbog epidemiološke situacije.

Obeležavajući ovaj značajan jubilej, ne možemo a da se ne prisetimo imena triju velikih primadona novosadskog baleta, Erike Marjaš Brzić, Biljane Njegovan i Oksane Storožuk.

Svaka od njih, na svoj poseban i senzibilan način započela je i završila svoju igračku karijeru na novosadskoj sceni, noseći kompletan baletski repertoar.

Ova poslednja dekada svakako pripada sadašnjoj prvakinji novosadskog baleta, Ani Đurić, primabalerini raznolike harizme, čvrste baletske tehnike i izuzetne plastičnosti u izrazu kojom je osvojila novosadsku publiku.

Ana Đurić, u ulozi mlade i vragolaste krčmareve ćerke Kitri, ponovo nas je oduševila svojom lepršavošću, virtuoznošću i lakoćom izvođenja tehnički zahtevnih klasičnih elemenata.

Njena scenska zrelost i izuzetna klasična tehnika omogućavaju joj virtuozno poigravanje na sceni na opšte oduševljenje publike.

Veliko osveženje ove baletske večeri svakako je i izvođenje „Umirućeg labuda“ Sens-Sansa, u interpretaciji Ane Đurić.

Izuzetno romantično, duboko osećajno, te lagano odumiranje jednog krhkog i tananog bića, taj poslednji uzdah i izdisaj života glavna je težina ove naizgled tehnički ne preteške numere.

To je nešto na čemu se još mora poraditi.

U vatrenom ciganskom logoru iz predstave „Don Kihot“ koji je otvorio „Gala koncert“, predstavio nam se mlad i perspektivan član baletskog ansambla SNP-a, Toma Križnar.

Vrlo lepe i stasite figure kao i izražajnog temperamenta, Toma Križnar je svakako igrač kome se u budućnosti mora posvetiti pažnja.

Pored ciganskog logora uživali smo u još jednoj temperamentnoj igri iz baleta „Labudovo jezero“.

Mlada članica ansambla baleta Dejana Bajić dominirala je tehnički sigurno i stilski u karakteru u virtuoznoj „Španskoj igri“ uz mladog i izrazito sceničnog Ivana Salonskog.

Solisti baleta Katarina Kljajić kao Mercedes i Andrej Kolčeriju kao Bazil i Grk Zorba još jednom su potvrdili svoju scensku i igračku zrelost, a publika je umela to i da nagradi.

U nadi da će balet SNP-a uskoro moći da se vrati svom tekućem repertoaru, baletu, solistima i direkciji baleta sve čestitke povodom jubileja.

Ali, ukoliko se i u budućnosti planiraju slične „Baletske večeri“, možda ih treba oplemeniti numerama van tekućeg repertoara, kako bi dobili na raznolikosti, a baletski igrači mogućnost da se predstave kroz nove uloge.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.