Sutra završnica 55. Mokranjčevih dana u Negotinu 1KLasika u 11 Foto: Dom kulture "Stevan Mokranjac" Negotin

Koncertom Simfonijskog orkestra RTS sa dirigentom Bojanom Suđićem, dodelom priznanja i završnom rečju selektorke Sonje Marinković u petak uveče biće završeni 55. Mokranjčevi dani.

Proteklih nedelju dana Negotin je bio u znaku muzike – klasične, duhovne, džeza. Svakodnevno su se smenjivali muzički programi na otvorenom i u zatvorenom prostoru, tribine, izložbe i drugi prateći programi koji čine Mokranjčeve dane.

Epidemijska situacija uticala je da festivalski programi budi svedeni i da u salama bude ograničen broj posetilaca, ali su osnovni stubovi Mokranjčevih dana zadržani, a kvalitetni i pažljivo odabrani programi potvrdili rejting ovog festivala.

Prema tradiciji, festival u slavu Mokranjca započeo je Natpevavanjem horova na kome je pobedio Hor “Mokranjac“ iz Beograda pod upravom dr Кatarine Stanković.

Nagrada za najbolje izvođenje Mokranjčevog dela, Druge rukoveti, pripala je Leskovačkom crkveno pevačkom društvu „Branku“ pod upravom Miroljuba Cvetkovića, a nagradu za tragalački odnos prema domaćem horskom repertoaru dobilo je Кragujevačko Pevačko društvu kojim je dirigovao Đorđe Catić, dok je Horu „Bački pevači“ iz Vrbasa, pod upravom Jelene Aleksić, uručena zahvalnica.

Koncerata je bilo svakodnevno.

Gudački kvartet „4 Gudača” na programu je imao i dela Miloja Milojevića, kompozitora, muzikologa, prvog srpskog doktora muzičkih nauka, publici se predstavio  trubač Mladen Đorđević uz klavirsku saradnju Ukija Ovaskainena,  a violončelista  Nemanja Stanković,  koji slovi za jednog od najupečatljivijih domaćih umetnika izveo je koncert „Večernjua serenada“ .

„Drago mi je da sam konačno u Negotinu i na Festivalu koji važi za jedan od najprestižnijih, ne samo u Srbiji, već u regionu. Organizatori se godinama trude da održe visok nivo i samim tim mi je velika čast da sam večeras nastupio i to baš pored spomenika Mokranjcu“, kazao je posle koncerta Nemanja Stanković.

Odrastanje uz Mokranjčeve dane naglasuo je violinista Stefan Milenkovič.

„Toliko se toga i promenilo i u našoj istoriji, ali i u mojoj ličnoj istoriji, način sviranja, pristup muzici, mnogo toga. Ovde me sve vraća u tradiciju, u vreme koje je bilo kardinalno u mom razvitku i zato mi je i veća odgovornost da sviram u Negotinu“, rekao je nakon Milenković koncerta, uz klavirsku saradnju Hilde Švan.

On je izveo program koji su činila dela Hendla, Bramsa, Vijenjavskog, Sens-Sansa i de Sarasatea. Milenkoviću je ovo bio peti nastup na Mokranjčevim danima, a publika ga je tri puta vraćala na bis.

Treba pomenuti i koncerte u Crkvi Svete Trojice u Negotinu horova “Sveti Stefan Dečanski” iz Novog Sada pod upravom dr um. Tamare Adamov Petijević i “Sveti Serafim Sarovski” sa dirigentom Božidarom Crnjanskim iz Zrenjanina.

Operski studio beogradskog Fakulteta muzičke umetnosti izveo je  operu Volfganga Amadeusa Mocarta „Tako čine sve“ u režiji Vladana Đurkovića, Igračka trupa Una Saga Serbica iz Beograda nastupila je sa „Igrom bogova“ a Miloš Čolović trio svirao je džez.

U Mokranju je kao i svake godine bio etno program „Niti tradicije“, a „Кlasiku u 11“ na gradskom trgu otvorili su horovi iz Кragujevca, Vrbasa i Beograda, učesnici tradicionalnog Natpevavanja horova.

U okviru ovog programa nastupio je Hor dirigenata Srpske horske asocijacije sa učesnicima ovogodišnjeg seminara „Dirigentsko hodočašće“, koji je poslednjih godina deo zvaničnog programa Mokranjčevih dana, a vode ga dr Miloje Nikolić i dr umetnosti Tamara Adamov Petijević. Njegova osnovna uloga je usavršavanje dirigenata iz cele Srbije i van nje, razmena iskustava i znanja na repertoaru i svim veštinama koje svaki dirigent treba da poseduje.

Tokom trajanja festivala održane su dve naučne tribine: vanrednog profesora na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, dr Nataše Crnjanski na temu „Gest uzdaha u Mokranjčevim rukovetima“ i dr Miradeta Zulića (BIH) sa Muzičke akademije Univerziteta u Istočnom Sarajevu na temu „Mokranjčeva djela na repertoaru srpskih pevačkih društava u Bosni i Hercegovini u međuratnom periodu“.

Festivalskoj publici predstavljeno je kapitalno izdanje izbora horske muzike Petra Кonjovića i Marka Tajčevića, za koje je redakciju i izbor uradila dr um.

Tamara Adamov Petijević, dirigentkinja, a prateći program činile su izložbe majstora fotografije Dragoslava Ilića „Selo u Negotinskoj krajini“, radova sa  22. i 23. likovne kolonije „Eho muzike“  i izložba posvećena životu i radu vajara Milovana Кrstića, autorke Mare Makarić, muzejske savetnice Narodnog muzeja u Nišu.

 

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.