Veliko interesovanje za zaštitne maske sa motivima iz kolekcije Narodnog muzeja 1Foto: Narodni muzej

Maske za zaštitu od korona virusa, sa motivima radova Save Šumanovića, Mihaila Petrova, Aleksandra Deroka, Ivana Meštrovića i čuvenih evropskih umetnika poput Albrehta Direra, Jana Brojgela Starijeg, Vasilija Kandinskog, Aleksandra Arhipenka, Pita Mondrijana i drugih, razlog su što se ovih dana red ispred Narodnog muzeja u Beogradu prostire sve do Vasine ulice, ali i toga što je nošenje ovog predmeta koji smanjuje rizik od zaraze, sada postalo i malo zanimljivije.

Naime, u suvenirnici beogradskog Narodnog muzeja sada se mogu naći zaštitne maske sa motivima velikih umetničkih dela iz njihove kolekcije, što je izazvalo veliku potražnju pa je poslednja serija maski rasprodata za dva dana.

– Voleli bismo da verujemo da je u srži potražnje za našim maskama uspomena na posetu Narodnom muzeju i lična veza sa odabranim eksponatom – kaže za Danas Lidija Ham Milovanović, viši kustos Narodnog muzeja u Beogradu.

Ona objašnjava da su, po izbijanju pandemije, kao i većina ustanova, i oni bili prinuđeni da privremeno zatvore izložbeni prostor i da se prilagode novom načinu rada, kao i da uvedu bezbednosne mere, kako bi po otvaranju muzeja rizik od širenja zaraze bio manji.

Prema njenim rečima, direktorka Narodnog muzeja Bojana Borić Brešković je uz obezbeđivanje dezinfekcije izložbenog prostora i nabavke uređaja za dezinfekciju ruku, došla na ideju o tome da se u suvenirnici nađu i zaštitne maske sa motivima iz kolekcije Narodnog muzeja.

– Maske su najpre počeli da nose zaposleni u muzeju, a po otvaranju izložbenog prostora interesovanje posetilaca bivalo je sve veće, da bi tokom protekle sedmice kulminiralo neverovatnom distribucijom. Informacije sa muzejske Fejsbuk stranice da su maske ponovo stigle i fotografijama poslednje serije, rezultirale su pravljenjem redova ispred suvenirnice koji su se prostirali sve do Vasine ulice i potpuno rasprodatom poslednjom serijom maski tokom dva dana – pojašnjava Ham i dodaje da su, u poslednjem navratu, ponudili posetiocima dvadeset različitih dezena.

Veliko interesovanje za zaštitne maske sa motivima iz kolekcije Narodnog muzeja 2

Ona primećuje da je redovno nošenje maski za sve građane postalo svakodnevna obavezna.

– U ljudskoj prirodi je da želi da istakne ono što nosi na licu i da ga prilagodi svojim afinitetima – zapaža ona.

Pristupačna cena i veliki izbor maski koje su namenjene višestrukoj upotrebi, takođe su od značaja za izuzetno interesovanje građana. Zato iz Narodnog muzeja smatraju da institucija poput njihove ne treba da profitira na nesreći koja je snašla celokupno društvo, u nadi da redovno nošenje maski mogu učiniti bar malo zanimljivim.

– Potreba za umetnošću je oduvek bila imanentna ljudima. Verujemo da ćemo bez obzira na fizička i zdravstvena ograničenja, uz obazrivost i strpljenje i, naravno, nošenje maski, i dalje biti u mogućnosti da na različite načine komuniciramo sa posetiocima i ponudimo sve ono što čini bogatu kolekciju Narodnog muzeja u Beogradu – zaključuje Lidija Ham.

Iako je poseta redukovana, interesovanje ne jenjava

Planovi Narodnog muzeja za proleće i leto su izbijanjem pandemije u potpunosti bili poremećeni, kaže Lidija Ham. Najpre je izložba Jana Fabra morala da bude zatvorena nakon manje od mesec dana po otvaranju, a potom je međunarodni izložbeni projekat Trebenište, kojim je trebalo da budu predstavljeni dragoceni arheološki eksponati iz Bugarske, Severne Makedonije i Srbije, objedinjeni prvi put nakon sto godina od otkrića ovog značajnog arheološkog lokaliteta, morao da bude odložen za sledeću godinu.

– I dalje nismo u mogućnosti da organizujemo popularna predavanja u muzejskom atrijumu, dečja radionice, grupne posete i stručna vođenja. Nešto od toga pokušali smo da prenesemo u virtuelno okruženje, pa smo tako priredili nekoliko VR izložbi i više od 60 video vođenja koja se i dalje mogu pogledati na Fejsbuku, instagramu ili YouTube-u Narodnog muzeja – pojašnjava ona i dodaje – Naša publika je veoma zainteresovana i aktivna na društvenim mrežama i u tom smislu interesovanje za muzejske sadržaje ne jenjava, dok je poseta u fizičkom smislu u velikoj meri redukovana u odnosu na period do 15. marta.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari