Zidanje Skadra u Bitef teatru 1Foto: Slavica Dolašević Bitef teatar, Promo

Premijera plesne predstave “Zidanje Skadra“ prema konceptu i režiji Miloša Isailovića biće održana 19. oktobra u 20 saati u Bitef teatru, najavljeno je iz ove kuće. Prvi put ova predstava izvedena je  letos  na festivalu “Ćirilicom“ na sceni između crkava u Starom gradu u Budvi i naišla je na odličan prijem kod publike.

Igrali su članovi Bitef dens kompanije: Tamara Pjević, Ivana Savić Jaćić, Milica Jević Drndarević, Staša Ivanović, Katarina Anić, Jakša Filipovac i Dejan Bošković. Dramaturg predstave je Bojan Đorđev, muziku za predstavu komponovala je Irena Popović Dragović, kostime je radila Selena Orb, a scenografiju Andreja Rondović i Jovana Višnjić.

Najveći sukob u „Zidanju Skadra“, iako se u pesmi nikad direktno ne aktualizuje – je onaj između Vile i mlade Gojkovice.

To je sukob epskih proporcija između pozicije koja zahteva sve i pozicije koja daje sve, svemoćnog boga i žrtvovanog sina, beskrajnih nebesa i podatne, plodne zemlje koja se bezuslovno i iznova – žrtvuje.

U odnosu na taj sukob – svi ostali akteri su figurice na tabli za igru.

Odjednom sve sitne i diskretne strategije, skrivanja, došaptavanja, ćutanja, postaju izložena, vidljiva i ljudska.

I na tome je sazdana civilizacija, zakon, red, ne samo na velikim gestovima podizanja grada.

Težina ovog plesnog dela oslikava se odnosima poverenja, ljubavi, nade,i stradanja zbog istih.

Zidanje Skadra u Bitef teatru 2
Foto: Slavica Dolašević

 

O radu sa Bitef dens kompanijom Miloš Isailović kaže sve najbolje:

“Punih dvanaest godina gradim sebe kao umetnika, kao koreografa i igrača, kroz rad i prijateljstvo sa Bitef dens kompanijom. Godine 2010. na poziv Jelene Kajgo sam prihvatio ugovor i time postao stalni član kompanije kao igrač. Pored više od dvadeset pet predstava kao igrač, takođe sam te srećne 2016. godine započeo svoju koreografsku karijeru sa prvencem „Dunjaluk” za koju posle i dobijam nagradu „Dimitrije Parlić” za najbolju predstavu. Punih dvanaest godina dajem svu ljubav ka plesu i pokretu kao takvom i nikada nisam naišao na zatvorena vrata za ostvarivanje svojih ideja. Igrači, sada već moji prijatelji, kolege, suvi talenti srpske plesne savremene scene, sve su što treba jednom koreografu da se iskaže u svom rukopisu.Vredni, talentovani i spremni za disciplinu i humor, to je rad sa plesačima Bitef dens kompanije“ , zaklučuje Miloš .

Zidanje Skadra u Bitef teatru 3
Foto: Slavica Dolašević

O autoru  

 Miloš Isailović, rođen je 1988. godine u Loznici.  Tokom školovanja u srednjoj baletskoj školi Lujo Davičo postaje stipendista prestižne Baletske Akadamije u Cirihu.

Po povratku iz Ciriha diplomirao je u baletskoj školi „Lujo Davičo“, a od 2009. do 2011. godine stalni je član baleta Narodnog pozorišta u Beogradu kao i paralelno član Bitef dens kompanije.

Kao solista Narodnog pozorišta igrao je u brojnim baletima, „Uspavana lepotica“ , „Labudovo jezero“, „Žizela“, „Don Kihot“… Solističke uloge ostvario je u baletima Interval, Z.Marković & M.Kolar, „Viva la Vida!“, A.Ilić, „Ko to tamo peva“, S.Zurovac…

U Bitef dens kompaniji igrao je u gotovo svim plesnim produkcijama, „Otelo“, „Božanstvena komedija“, „Alpha Boys“, „Soneti“ ,“ Ako bi smo svi malo utihnuli“, „Yesterday“, „Don Žuan“, „Ptice“, „Izgubljeni pejzaži“…

Kao koreograf postavio je plesne predstave „Dunjaluk“ u produkciji Bitef teatra, „Magbet“ i „Životinjska farma“ u produkciji Bitef teatra i Centra za kulturu Tivat, „Stranac“ u produkciji Nacionalne fondacije za igru i Hartefakt fonda, predstavu „Glad“ u produkciji centra „Modus“ i Zagrebačkog plesnog centra i predstavu „Triptih“ produkciji Narodnog pozorišta u Beogradu.

Predstava „Dunjaluk“ dobila je nagradu „Dimitrije Parlić“ koju dodeljuje UBUS – Udruženje baletskih umetnika Srbije, dok je predstava Magbet dobila Specijalnu nagradu na festivalu „Purgatorije“ u Tivtu.

Kao igrač dobitnik je brojnih nagrada, uljučujući i nagradu „Smiljana Mandukić, koju dodeljuje UBUS, a od 2016. godine radi kao asistent koreografa Edvarda Kluga sa kojim postavlja balete u Mariborskom Baletu, Nacionalnom Baletu u Rigi, Bečkom i Ciriškom Baletu, Baletu Novosibirska, kao i u Boljšoj teatru u Moskvi.

Radio je koreografije za dramske predstave sa rediteljima Dinom Mustafićem i Kokanom Mladenovićem, a kao pedagog sa uspehom vodi brojne seminare savremene igre u baletskim centrima Balkana, Evrope i Amerike.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari