Zoranov brk Borku Periću za tumačenje Vjekoslava Kralja 1Foto: Pozorište Zoran Radmilović Zaječar

Priču o ljubavi i mržnji i četvoro vrlo različitih ljudi koje je sudbina iznenadno učinila međusobno povezanim izašla iz pera Ante Tomića i Rajka Grlića, a koju je na scenu Satiričkog kazališta „Kerempuh“ iz Zagreba postavio Vinko Brešan, publika 27. „Dana Zorana Radmilovića“ sinoć je pozdravila frenetičnim aplauzom.

Ništa neobično s obzirom na fenomenalan tekst, odličnu glumu, sjajnu režiju, primerenu scenografiju i odlična kostimografska rešenja. Uostalom, Ustav Republike Hrvatske višestruko je nagrađivana predstava, a nedavno je na Joakiminterfestu u Kragujevcu proglašena za najbolju predstavu, a Borko Perić i Ana Maras Harmander podelili su nagradu za glumu. Borko Perić je kao Vjekoslav Kralj sinoć dobio i “Zoranov brk”.

-Što se tiče same uloge, bilo je to jedno lako, ugodno i dobro pozorišno iskustvo, sa rediteljem Vinkom Brešanom i dramaturškinjom Željkom Udovičić na čelu, naravno i sa autorima teksta Tomićem i Grlićem. Sve je išlo prirodno i lagano, bez problema, zato što je tekst dobro napisan. Predstava se igra već dve godine i dobro komunicira sa publikom, tako da je svejedno da li se igra u Hrvatskoj, Srbiji ili Bosni.- rekao je Perić novinarima dodajući da mu je velika čast što je dobio makar i brk Zorana Radmilovića.

Sinoć je u Zaječaru otvoren i 1. Festival malih pozorišnih formi koji je po glumcu i predsedniku stručnog žirija ovog festivala Ivanu Bekjarevu “festival nad festivalima” jer na njemu učestvuju pažljivo izabrane monodrame i duodrame, već nagrađivane na brojnim pozorišnim festivalima. Prve od šest festivalskih večeri nastupio je Nebojša Dugalić sa monodramskom adaptacijom Dostojevskog Ispovest Dmitrija Karamazova, u kojoj sam potpisuje i režiju.Na pitanje zašto je izabrao Dmitrija Karamazova, Dugalić kaže da je reč o kompleksnoj ličnosti koji je sačinjen od svih likova pomalo.

-Zavodljivost te igre nedohvata je u tome što ona ima i svoje trenutke kada stvari izgledaju da će poći po dobru, a ti trenuci nade se pokažu kao tek varljivi oslonci pukog predaha u nazadrzivom sunovratu.- objašnjava Dugalić, dodajući da Dostojevski treba svakom vremenu, jer ono na čemu on insistira jeste unutrašnja sudbina čoveka, a to je nešto što prevazilazi bilo koji istorijski trenutak i kontekst.

Večeras su na programu “Zoranovih dana” dve predstave, na Festivalu malih pozorišnih formi je satirični kabare u stend ap formi Brevrovizija u kojoj u Domu kulture u Kotlujevcu igra i peva Vladimir Cvejić, a u pozorištu “Zoran Radmilović” glumci Ateljea 212 iz beograda izvešće Noćnu stražu Fedora Šilija u režiji Borisa Liješevića.

Promocija knjige „Rasprodano“

Prva u nizu književnih promocija u okviru pratećeg programa „Dana Zorana Radmilovića“ održana je sinoć u zaječarskom teatru. Direktor Narodnog pozorišta Republike Srpske iz Banjaluke, Nenad Novaković, predstavio je knjigu „Rasprodano“ Duška Ljuštine, koji je 35 godina bio direktor Satiričkog kazališta “Kerempuh” iz Zagreba. Govoreći o knjizii autoru Novaković je istakao da je zapadno od Drine Duško Ljuština kulturna institucija, a knjiga hronika kulturnih događanja od sedamdesetih godina prošlog veka do 2017. Godine u kojoj je pored ostalog zabeleženo: kultura je u srži ozbiljne državnosti, a teatar je u srcu ozbiljne kulture.

-Ova knjiga je Duškov pokušaj da sastavi lepezu likova sa kojima je radio i živeo. To je vredna hronika jedne rasturene države, jedne države koja je u nastajanju i jednog regiona koji pokušava da se sastavi. Pored ostalog, Duško Ljuština je čovek koji je promišljao da ono malo napaćenog srpskog naroda u Hrvatskoj od devedesetih godina do sada koliko-toliko lakše živi. Osim što je menadžer u kulturi i glumac, Ljuština je i veoma uspešan pisac. – ocenjuje Novaković i dodaje da je knjiga pitko štivo, sa jasnim jezikom i mnoštvom likova.

Sam Ljuština kaže da je knjigu napisao kada je otišao u penziju 2017. godine i to da bi se zahvalio glumcima. Deset puta je učestovovao na konkursima za direktora Satiričkog kazališta “Kerempuh” u Zagrebu, svaki put je njegov izbor bio sporan, ali je deset puta bio izabran jer ga glumci nisu dali.

-Ravnatelj kazališta ili upravnik pozorišta ne može biti čovek koji ne voli glumce i koji ne ume da izabere najbolje predstave i najbolje glumce- smatra Ljuština koji iako u penziji sada na Brionima vodi Šerbedžijin teatar Ulisis.

U okviru pratećeg programa zaječarskog pozorišnog festivala juče je u zaječarskoj biblioteci organizovan je okrugli sto na temu “Kulturna dobra kao neobnovljiv resurs/primena digitalizacije u zaštiti kulturnih dobara” o čemu je govorio upravnik Audiovizuelnog arhiva i Centra za digitalizaciju SANU, Radoslav Zelenović, a u Radul begovom konaku otvorena je izložba slika Miloša Šobajića.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari