Rupert Mardok Svetskog medijskog tajkuna Ruperta Mardoka bije glas da na kraju uvek dobije ono što želi i da namiriše profit tamo gde ga drugi ne vide. Mardoku je sada pošlo za rukom da se dočepa onoga za čim je tako žudeo i da svoju medijsku imperiju obogati pravim medijskim trofejom.

Rupert Mardok Svetskog medijskog tajkuna Ruperta Mardoka bije glas da na kraju uvek dobije ono što želi i da namiriše profit tamo gde ga drugi ne vide. Mardoku je sada pošlo za rukom da se dočepa onoga za čim je tako žudeo i da svoju medijsku imperiju obogati pravim medijskim trofejom. Za sumu od pet milijardi dolara Mardok je kupio izdavačku kuću Dou Džons koja je vlasnik „Biznis biblije“ kako se u žargonu zove Vol strit džernel, svakako jedan od najprestižnijih i najuticajnijih listova ne samo u Americi već i u svetu.
Medijsko carstva

ovog mogula, čija se vrednost procenjuje na 26 milijardi dolara, obuhvata na desetine listova, časopisa, izdavačkih kuća, televizijskih stanica, kablovskih i satelitskih TV operatora u Evropi i Aziji, filmske studije, internet portale.
Rođen je 1931. u Australiji. Pod dirigentskom palicom oca, regionalnog medijskog magnata i uglednog novinara, Mardok je napravio prve korake u karijeri, radeći nakratko u britanskom Dejli ekspresu, nakon studija na Oksford univerzitetu. U 22. godini vratio se kući i od oca preuzeo kontrolu nad listom Adelejd njuz, koji je pravio gubitke. Uspeo je da list postavi na zdrave noge i pretvori ga u bazu za izgradnju globalne medijske imperije. Počeo je da kupuje novine širom zemlje i pokrenuo prvi nacionalni list, Ostrelien. Na red je došla Velika Britanija, pa Evropa, Azija, Amerika.
Na tom pravcatom medijskom krstaškom pohodu pratila ga je reputacija izuzetno lukavog ali i beskrupuloznog biznismena. Kritičari su mu, pak, oštro zamerali da u svojim medijima snižava standarde, jer kvalitetno novinarstvo zamenjuje vulgarnošću, kao i da bezobzirno promoviše poslovne interese sopstvene Nuz korporacije. Pored nekoliko uglednih novina kao što su recimo Ostrelien i Tajms, Mardok poseduje i niz krajnje vulgarnih tabloida. Poput londonskog Sana gde je uveo takozvanu „ošamućujuću“ treću stranu – bezobzirno zavirivanje u privatne živote, rekla-kazala priče, skandali prošarani lepoticama u toplesu – što je Mardoku donelo nadimak „Prljavi kopač“.
I njegov privatni život podseća na tabloidsku priču. Ženio se tri puta. Razvod od druge žene Ane, nakon 31 godine zajedničkog života, pretvorio se u tabloidski skandal, jer se svega tri nedelje nakon toga venčao sa Vendi Deng, direktorkom jedne od njegovih TV stanica, mlađom od njega punih 36 godina, sa kojom ima dvoje dece. Njegovo četvoro odrasle dece napustilo je zbog toga Nuz korporaciju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari