Kimi Raikonen Pobedom u poslednjoj ovosezonskoj trci, voženoj na stazi Interlagos u Brazilu, finski as u bolidu Ferarija, Kimi Raikonen osvojio je, na iznenađenje čitave javnosti, prvu titulu šampiona Formule 1 u svojoj karijeri.
Popularni „leteći Finac“ je tako na najbolji način zapušio usta mnogim kritičarima koji su mu do sada dodavali epitet „večitog drugog“.

Kimi Raikonen Pobedom u poslednjoj ovosezonskoj trci, voženoj na stazi Interlagos u Brazilu, finski as u bolidu Ferarija, Kimi Raikonen osvojio je, na iznenađenje čitave javnosti, prvu titulu šampiona Formule 1 u svojoj karijeri.
Popularni „leteći Finac“ je tako na najbolji način zapušio usta mnogim kritičarima koji su mu do sada dodavali epitet „večitog drugog“.
U svet automobilizma zakoračio je kao desetogodišnjak, a prvi veći uspeh ostvario je osvajanjem drugog mesta na evropskom Formula Super A šampionatu 1999.
U Formuli 1 debitovao

je 2001. godine na Velikoj nagradi Australije, a prvi trijumf ostvario je 2003. u Maleziji. U debitantskoj sezoni ostvario je solidan učinak, osvojivši devet bodova, što je bilo dovoljno za deseto mesto u ukupnom plasmanu. Bio je vicešampion 2003. i 2005, a u prvoj sezoni u Ferariju osvojio je naslov prvaka sveta.
Posle dve sezone vladavine Renoa i nakon odlaska najboljeg vozača svih vremena Nemca Mihaela Šumahera, Ferari je tako uspeo da objedini titule u vozačkoj i u konkurenciji konstruktora. Početak sezone za Raikonena je bio sjajan – prva trka za Ferari i pobeda u Australiji. Zbog problema s bolidom Raikonen je, međutim, imao mnogo pehova tokom sezone, ali mu se sve na najbolji način vratilo na kraju – za po jedan bod bio je bolji od dvojca Meklarena – Luisa Hamiltona i Fernanda Alonsa. Raikonen je ove sezone ostvario najviše pobeda – šest. Slavio je u Australiji, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Belgiji, Kini i u Brazilu. Njegovi konkurenti – Hamilton i Alonso uknjižili su po četiri pobede.
Finac je u karijeri vozio za Zauber-Petronas (2001), a potom za Meklaren-Mercedes (2002-2006) u kojem je zamenio svog zemljaka, dvostrukog šampiona Miku Hakinena. S Ferarijem ima potpisan ugovor do 2009. i trenutno je najplaćeniji vozač Formule 1.
U karijeri je vozio 122 trke, pobeđivao je 15 puta, a na podijumu je bio 48 puta. Do sada ima 14 pol-pozicija, a osvojio je ukupno 446 poena. Kimi Raikonen takođe drži rekord po broju ostvarenih najbržih krugova u jednoj sezoni. Tokom 2005. on je izvozio deset najbržih krugova u devetnaest trka.
Raikonen, koga zbog hladnog i proračunatog karaktera nazivaju „ledenim čovekom“, rođen je 17. oktobra 1979. u Espou u Finskoj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari