Prvobitno planirano da nosi naslov Mali ubica, na preporuku Bredberijevih agenata, ovo srpsko izdanje dobilo je sadašnji naziv, budući da je svih trinaest priča prvobitno objavljeno u zbirci Mračni karneval.

Bredberija, koji je jednom sebe opisao kao kvazikumče Edgara Alana Poa, tokom cele spisateljske karijere su opsedale teme poput smrti, usamljenosti, starosti, straha od nepoznatog i drugačijeg, ali i odnosa između roditelja i dece, supružnika, prijatelja, kao i čovekove čežnje da sačuva večno dete u sebi. Te teme se obrađuju i u pričama iz ove zbirke. U priči Noć, autor moćno i upečatljivo opisuje dečakov prvi susret s nepoznatim, dok je Mali ubica zlokobna priča o strahu majke od sopstvene bebe. Gomila govori o čudnim grupama ljudi koje se stalno okupljaju na mestima nesreća, a, nešto duža, priča Sledeći smeštena je u malo poznat ambijent kulta mrtvih u Meksiku (nastala je kao rezultat autorovog iskustva prilikom posete čuvenom muzeju mumija u Guanahuatu). Čupavac iz kutije prikazuje, na neobičan način, surovu roditeljsku manipulaciju poverenjem nevinog i neiskusnog deteta, dok ostale priče dotiču teme patnje za davnašnjom neostvarenom ljubavlju (Jezero i Rezervoar), osvete zbog ponižavanja (Pogrebnik i Nasmešeni ljudi) i strašnih posledica nadmenosti (Hajde da se igramo otrova). Sve one odražavaju Bredberijev osoben pripovedački dar i umešnost stvaranja psihološke horor atmosfere, noseći duboku filozofsku poruku o prolaznosti života i uzaludnosti pokušaja da se sve drži pod kontrolom i upinjanja da se pobegne od neumitnog.

Mnoge od ovih priča su i ekranizovane u čuvenom serijalu Pozorište Reja Bredberija, koji je bio emitovan i na ovdašnjim prostorima. Dodajmo da će, kao i roman Nešto zlo ovamo ide, i ova zbirka priča očarati sve čitaoce, a posebno ljubitelje jedinstvenog i neponovljivog Bredberijevog stila.