DS: Saopštenjem protiv N1 i Nove, UNS se praktično svrstao na stranu režima 1Foto: printscreen rtv

Iz te stranke su ocenili da je „formalan povod za napad na medije u vlasništvu Junajted grupe bilo izveštavanje o presudi švajcarskog suda, u postupku koji protiv režimskog tabloida Informer vodi Dragan Šolak“, a da je „očigledan cilj da se oblate mediji koji nisu pod kontrolom režima Aleksandra Vučića i kolege novinari koji rade u tim medijima“.

„Pre nego što bace ‘kamen’ na televizije N1 i Nova, ljudi koji vode UNS su dužni da objasne i članstvu svog udruženja i čitavoj javnosti zašto ne reaguju na svakodnevne laži, podmetanja, ucene i kršenja ne samo temeljnih principa novinarskog rada, već i osnovnih normi civilizovanog govora i komunikacije među ljudima uopšte, a koja svakodnevno vidimo i čujemo na stranicama i u programima svih medija koje kontroliše i uređuje Aleksandar Vučić“, naveli su iz Demokratske stranke.

Ocenili su da je Udruženje novinara Srbije (UNS) „dužno da svojim radom i primerom pokaže svima kako bi trebalo raditi i izveštavati, umesto što i samo objavljuje ‘trovačka’ saopštenja protiv nezavisnih medija koja se ni po čemu ne razliku od saopštenja koja izlaze iz ‘radionice’ informativne službe Srpske napredne stranke“.

„Novinarstvo i mediji u današnjoj Srbiji spustili su kriterijume i deformisali se do neprepoznatljivosti, ali bi se bar novinarsko udruženje duge tradicije, kao što je UNS, moralo uzdržati od napada na medije koji pokušavaju da rasteraju medijski mrak u kojem živimo“, stoji u saopštenju.

Udruženje novinara Srbije (UNS) pozvalo je ranije danas novinare N1, Nove i portala Nova.rs da se, kako se navodi, „odupru pritisku vlasnika i prestanu da krše Kodeks novinara“.

„Kolege iz ovih medija podsećamo da je etičkim kodeksom propisano da ‘ekonomski i politički interesi izdavača ne smeju da utiču na uređivačku politiku na način koji bi imao za posledicu netačno, neobjektivno, nepotpuno i neblagovremeno informisanje javnosti'“, navodi se u saopštenju UNS-a.

To novinarsko udruženje je ocenilo da su ti mediji prekršili etička i profesionalna pravila izveštavajući o presudi ciriškog suda po tužbi suvlasnika tih medija Dragana Šolaka protiv Pinka, Informera i Studija B, kao i o informacijama koje je UNS objavio o tom postupku.

„N1 je krajem septembra vest o presudi objavio a da tu presudu nije video, da bi naknadno izmenio vest navevši da je reč o ‘saopštenju Junajted grupe’. Prema smernicama Saveta za štampu, onlajn mediji svaku izmenu u objavljenom tekstu moraju da naznače i da navedu šta je u originalnom članku izmenjeno“, dodaje se.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.