BIRODI: Na televizijama najzastupljenija Vlada Srbije, Vučić na Pinku 1Foto: Printscreen/ TV Pink

Glavni istraživač BIRODI Zoran Gavrilović rekao je da je istraživanje izveštavanja pet televizija sa nacionalnom frekvencijom i kablovske N1, rađeno od kraja marta do polovine aprila, pokazalo da je na delu „industrija populizma, narativ moći naspram vladavine prava“.

U izveštavanjima posmatranih televizija je, gledajući po vremenu zastupljenosti, na prvom mestu Vlada Srbije i aktivnosti ministara, sa 20.000 sekundi, na drugom Krizni štab za borbu protiv korona virusa, na trećem predsednik, a na četvrtom premijerka.

BIRODI: Na televizijama najzastupljenija Vlada Srbije, Vučić na Pinku 2
Izvor: BIRODI

Pojedinačno gledajući, dominantni akter je Aleksandar Vučić, sa 18 sati i 15 minuta zastupljenosti, a najviše na televiziji Pink, skoro 40 odsto vremena. Vlasnik te televizije Željko Mitrović je na Pinku bio zastupljen tri sata i 35 minuta, tako da je i on bio „važan akter“. Na televizijama sa nacionalnom frekvencijom (RTS, Pink, Hepi, Prva i B92) opozicioni političari su 100 odsto bili zastupljeni u negativnom kontekstu, naveo je Gavrilović.

BIRODI: Na televizijama najzastupljenija Vlada Srbije, Vučić na Pinku 3
Izvor: BIRODI

On je objasnio da su postojala dva modela izveštavanja o opoziciji, pogotovo onoj koja je pozivala na bojkot – četiri televizije sa nacionalnom frekvencijom su ih ignorisale, a na Pinku su bili predstavljeni isključivo negativno.

Istraživač BIRODI Dražen Pavlica je konstatovao da su mediji sa nacionalnom frekvencijom služili da građanima sugerišu, i to čak naredbodavno, kako da se ponašaju u vreme epidemije, a da su na Pinku i televiziji Prva centralni dnevnici „poprimali monstruozne oblike“, trajali i više od dva sata. U tim medijima smo imali dva vrhunska autoriteta – Krizni štab kao medicinski i nosioci vlasti kao politički autoritet. I taj autoritet je bio svemoćan. Jedino je N1 otvorila svoj ekran i za medicinske stručnjake drugačije provinijencije, naglasio je Pavlica.

BIRODI: Na televizijama najzastupljenija Vlada Srbije, Vučić na Pinku 4
Sa konferencije Foto: Medija centar

Istraživač BIRODI Radule Perović je, komentarišući posmatranje predizborne kampanje od 8. do 18. juna, ukazao da su pet televizija s nacionalnom frekvencijom i N1 u centralnim informativnim emisijama imale 1.133 priloga o Vučiću, Vladi i predstavnicima 21 izborne liste. Najviše vremena je imao Vučić – četiri sata, 12 minuta i 28 sekundi (32,3 odsto vremena), onda Vlada sa dva sata, 23 minuta i 55 sekundi (18,4 odsto), ukupno 52,3 odsto, dok su svi ostali, uključujući i Republičku izbornu komisiju i druge, dobili 47,7 odsto vremena.

Vučić je najviše bio zastupljen na dnevnicima Pinka – sat i 58 minuta, a najmanje na RTS – 15 minuta. U centralnoj informativnoj emisiji Prve televizije Vučić je u tih 10 dana bio 24 minuta, a na televiziji B92, čiji dnevnik najkraće traje – čak 46 minuta, rekao je Perović. Vučić je najviše pozitivno prikazivan na dnevnicima svih televizija osim N1, gde je bio u neutralnom ili negativnom kontekstu.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.