Niš: Vlast zarad marketinga spremna na opasnu rekonstrukciju ulica i mostova 1Foto: Demokratska stranka

Na improvizovanoj konferenciji za novinare na devetoj Niškoj zoni slobode Jovanović je kazao da se ulice u gradu asfaltiraju mimo pravila struke, pošto se menja isključuvo tanki površinski sloj asfalta, a ne i vodovodna i kanalizaciona mreža ispod njega, te se čak ne popravljaju ni trotoari ili ivičnjaci. On je rekao da ispod uklonjenog habajućeg sloja asfalta u nekim slučajevima „ostaje zemlja“, umesto da se sipa obavezni drobljeni kamen, kako bi novi asfaltni sloj duže trajao.

– Zbog ovako nestručnih radova, koji predstavljaju puku „šminku“ zarad političkog marketinga vlasti, novi asfalt će trajati samo par godina- prognozirao je Jovanović, koji je dugo godina bio rukovodilac u niškoj Direkciji za izgradnju grada.

On je rekao da je još veći problem most u niškom naselju Vrežina, kojim se nesmetano kreću vozila uprkos tome što je pre nekoliko meseci stavljen van upotrebe, kako bi bio rekonstruisan. Još uvek nije izabran izvođač radova, a pesak sa mosta koji je bio brana za prolazak vozila, uklonjen je, te se saobraćaj nesmetano odvija.

 – Ovaj most je sklon padu jer je potkopan i deformisan, tako da je bezbednost svih ljudi koji prelaze preko njega ugrožena- ocenio je Jovanović.  

On je dodao da predizbornu šminku predstavlja i aktuelna izgradnja 2,5 kilometara biciklističkih i pešačkih staza prema Niškoj Banji. 

Prema njegovim rečima, prethodna demokratska vlast u Nišu je za osam godina upravljanja gradom uradila „mnogo više“ nego naprednjačka vlast u istom periodu.

– Sadašnja vlast u proteklih osam godina nije uradila niti jedan novi most, dok smo mi za isti period uradili šest novih mostova i jedan rekonstruisali. Dok ona „grebe“ habajući sloj asfalta zarad marketinga, mi smo rekonstruisali ulice od centra Niša do perifernog naselja Trošarina, a rekonstrukcija je podrazumevala i promenu vodovodno- kanalizacione mreže. Ona se muči da za osam godina uradi 2,5 kilometara biciklističkih staza, a mi smo ih uradili deset puta više- rekao je on.

Dejan Ilić, predsednik Udruženih sindikata „Sloga“ za jug Srbije, dodao je da je aktuelna vlast isplanirala da svoje infrastrukture radove „debelo naplati“ od građana.

– Već naredne godine biće zatvoren prsten oko Niša, pošto se gradi još jedna naplatna rampa prema Doljevcu, a u planu su rampe i kod Matejevačke petlje i Niške Banje. Dakle, Nišlije će već od naredne godine debelo plaćati vožnju alternativnim putevima koje sada koriste bez naknade- kazao je on.

Ilić je dodao da će građani Niša i juga Srbije i po ovom pitanju biti diskriminisani u odnosu na građane Beograda, pošto glavni grad „ima svoj prsten u dužini od 25 kilometara“ koji se vozačima ne naplaćuje.

      Ilić: Radnici u Srbiji pet meseci u godini rade za državu

Dejan Ilić je pozvao radnike u Srbiji da konačno „stave prst na čelo“ i počnu aktivno da se bore za bolji status i veća prava.

– Radnici u Srbiji pet meseci u godini rade za državu. Ta „računica“ se dobije kada se od njihove bruto zarade odbiju porezi i doprinosi po osnovu rada, kao i drugi porezi koje su dužni da plate, kao što su recimo PDV na hranu ili porezi na nekretnine- kazao je on.

 

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.