Foto: Facebook

…“komentariše isto onako kako i njegove tvrdnje da smo angažovali Trampovog savetnika, da smo sa Sorošem sedeli u restoranu u Njujorku, da Angela Merkel neće primiti predsednika“.

Vasiljević ističe da je: „Vlada Srbije vlasnik aviona, i kao takav na raspolaganju je ministrima i predsedniku države, kada dobije odobrenje Vlade, to jest kada avion nije zauzet.“

Jeremić, koji je u petak bio u Čikagu, za Danas kaže da je javnosti prošlog meseca saopšteno da je Vlada Srbije kupila avion za potrebe državnih organa i da ga koristi avio-služba Vlade.

– Međutim, istina je da je avion kupila BIA kako bi se izbegao tender za nabavku, da avion koristi gotovo isključivo Vučić, kao i da umesto pilota i kabinskog osoblja avio-službe Vlade Srbije leti posada kompanije Air Pink. Pitam se šta je to bilo potrebno da se sakrije od javnosti, pa je nabavka ovog aviona („embraer 135BJ legacy 600“ serijski broj 14501006) postala poverljiva nabavka za potrebe BIA bez tendera? Koliko je taj avion koštao poreske obveznike, preko kog posrednika je išla ta transakcija, kolika je bila posrednička provizija, zašto privatna posada leti na avionu u vlasništvu BIA, i kuda to leti Aleksandar Vučić da niko ne sme da sazna, pa ni avio-služba Vlade Srbije – postavio je pitanja Jeremić.

U Bezbednosno-informativnoj agenciji u petak nismo dobili odgovor na tvrdnje Jeremića da je avion nabavljen za potrebe BIA, „bez tendera“.

Vuk Jeremić napisao je na društvenim mrežama da je bivši premijer Makedonije Nikola Gruevski osuđen zbog kupovine blindiranog automobila bez tendera. I dodao da će se jedna od zatvorskih kazni Aleksandra Vučića odnositi „na službeni avion koji koristi praktično samo on, kupljen preko BIA kako bi se izbegao tender za nabavku, i kojim umesto državne, upravlja posada iz Air Pink“. U sledećem tvitu Jeremić piše: „Šta je moralo da se sakrije, pa je nabavka ovog aviona („embraer 135BJ legacy 600″, serijski broj 14501006) postala poverljiva nabavka za potrebe BIA bez tendera? Koliko je koštalo, da li je bilo provizije i zašto privatna posada upravlja državnim avionom kada leti Aleksandar Vučić?“

Portal Sputnjik na srpskom jeziku preneo je pre dva meseca da je „država Srbija nabavila poslovni avion embrajer legasi 600 za Avio-službu Vlade Srbije“, ističući da je to „novi član flote avio-službe Vlade Srbije“ – pored „falkona 50“ i „lir džeta 31A“. „Prema holandskom specijalizovanom sajtu „Skrambl“, avion je proizveden 2007. godine i u pitanju je serijski broj 14501006, koji je većinu svoje službe proveo u Brazilu. Internet baza „Plejnsporters“ već je ažurirana sa Srbijom kao novim korisnikom letelice“, objavio je Sputnjik početkom septembra.

Avion „falkon 50“, za koji je Sputnjik naveo da je nedavno bio na redovnom održavanju u Americi i „vek upotrebe će mu biti produžen za šest godina“, često je u poslednjih nekoliko godina pominjan zbog kvarova. Najpoznatiji „slučaj“ sa tom letelicom desio se u aprilu 2015, kada su tadašnji predsednik Srbije Tomislav Nikolić i njegovi saradnici zbog kvara na motoru prilikom leta za Vatikan bili prinuđeni da se „sa pola puta“ vrate u Beograd. Kako je objavio RTS, motor na avionu je „prestao da radi iznad Jadranskog mora, letelica koja se nalazila na visini od 10.000 metara propadala je skoro dva kilometra, ali je zahvaljujući iskusnom pilotu izbegnuta nesreća“. Nikolić je tada, podsetimo, trebalo da se susretne u Vatikanu sa papom Franjom.

Prema ranijim informacijama RTS-a, „falkon 50“ proizveden je 1981. i „reč je o francuskom tromotornom poslovnom mlaznjaku srednje veličine, koji se proizvodio do 2008. godine“, dok je „lir džet 31A“ proizveden 1991. godine. „Falkon“ je prevozio svojevremeno i bivše predsednike SRJ, Dobricu Ćosića i Slobodana Miloševića. Zbog kvara na „falkonu 50“ u decembru 2012. tadašnji premijer Ivica Dačić nije na vreme poleteo sa aerodroma „Nikola Tesla“ na Kipar, a kvar je ustanovljen „tek kad su premijer i delegacija ušli u avion, pa se čekala nabavka novog dela“. Zbog kvara na tom avionu „zamalo je odložen“ i put u Beč Dačića, u svojstvu šefa srpske diplomatije, u avgustu ove godine.

Otkazivanja poseta i kašnjenja

U jesen 2012. zbog kvara na Vladinom „falkonu“ tadašnji prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić vratio se iz Ujedinjenih Arapskih Emirata u Srbiju avionom šeika Muhameda bin Zajeda el Nahjana. Bivši premijer Mirko Cvetković nekoliko meseci ranije zbog kvara na istoj letelici nije otišao na ministarski sastanak u Brisel. Problem na vladinom avionu dogodio se i decembra 2010, kada je Cvetković poleteo u službenu posetu Bugarskoj, da bi se vratio nakon što je pilot detektovao „nedozvoljene potrese na letelici“, a u martu 2011. tadašnji šef srpske diplomatije Vuk Jeremić kasnio je u povratku iz Pariza više od tri sata, jer je pilot na pisti uočio kvar koji su mehaničari potom otklonili.