Foto: STARSPORT

Kako je objašnjeno, raspon cena je standardan i određuje se na osnovu analize tržišta, a manje promene su moguće u zavisnosti od kapaciteta hale, domaćeg tržišta i poreza.

– Od svog začetka, finalna faza najznačajnijeg evropskog košarkaškog takmičenja je došla do toga da su karte bile rasprodate u svim gradovima koji su bili domaćini bez obzira na to da li imaju razvijenu košarkašku kulturu, poput Atine ili Madrida, ili se radi o gradovima koji nemaju jaku košarkašku tradiciju poput Praga. Potražnja za kartama za Fajnal-for sada dostiže vrhunac kakav nikada ranije nismo videli i obično se karte kupuju i pre nego što postanu poznati učesnici Fajnal-fora – kažu u Evroligi.

U periodu između 2000. godine i sezone 2014/15. broj ljudi koji prate Evroligu porastao je sa 184 miliona na dve milijarde, vreme prenosa skočilo je sa 360 na 22.000 časova, a prosečna posećenost evroligaških utakmica otišla je sa 3.565 na 8.351 gledalaca. Istovremeno, i Fajnal-for je tokom 15 godina dobio mnogo veću pažnju kako publike, tako i medija i sponzora pa su prihodi od završnice takmičenja porasli za 925 procenata.

– Naša strategija je bila da Fajnal-for dovedemo u evropske prestonice pokušavajući da kombinujemo gradove sa bogatom košarkaškom istorijom sa mestima u kojima košarka nije toliko popularna. Naravno svi gradovi imaju veliki turistički interes da navijačima pruže sjajno iskustvo tokom boravka – kažu u Evroligi.

Istovremeno, kako objašnjavaju, pored uslova koje je Beograd morao da ispuni da bi dobio domaćinstvo (obezbeđivanje hale sa minimum 14.000 mesta kao i hotelske kapacitete koji mogu da prime 75 odsto stranih navijača), prestonica Srbije 2018. godine imaće obaveze u pogledu infrastrukture, promocije i sigurnosti tokom završnice evroligaškog takmičenja.

– Domaćin obezbeđuje različite objekte potrebne za organizaciju događaja. Kombak arenu kao glavnu arenu Fajnal-fora, ali i objekat za turnir Adidas Next Generation, prostor za Fan zonu koji je obično jedno od najprepoznatljivijih mesta u gradu… Domaćin takođe garantuje sigurnost tokom događaja što je jedna od najbitnijih stvari za događaje kao što je Fajnal-for. Poslednje ali ne manje bitno, domaćin će nam pomoći sa reklamiranjem i promotivnom kampanjom što je najbitnije za uspešno predstavljanje događaja na lokalnom nivou – ističu u Evroligi.

Pre dve nedelje predsednik Evrolige Đordi Bertomeu boravio je u Beogradu kada je sa gradonačelnikom Sinišom Malim potpisao kojim je Beogradu dodeljena organizacija finalnog turnira Evrolige 2018. godine.