Fabio Quartararofoto EPA-EFE/Vincent Jannink

Vozači Moto GP na zasluženom su odmoru posle jedanaest odveženih trka u prvom delu šampionata.

Iako smo na polovini šampionata, u drugom delu sezone nas čeka manje trkačkih vikenda nego što smo ih do sada imali, krajem leta i na jesen. A to je još devet trka, dok je prva naredna na programu sedmog avgusta u Velikoj Britaniji na stazi Silverston. Jasno je da će se u septembru i oktobru “prelomiti” sezona u korist svetskog šampiona Fabiaa Kvartarara ili pak izazivača Aleša Espargara odnosno Frančeska Banjaje.

Ovo je godina koja će se dugo pamtiti u moto krugovima, jer nam je ponudila toliko iznenađenja da spram njih naredna sezona preti da bude dosadna.

Godinu je na spektakularan način otvorio Enea Bastijanini. On je na opšte iznenađenje došao do svoje prve pobede u najjačoj klasi već na trci u Kataru na stazi “Lusail” i to kao predstavnik privatne ekipe Gresini koja sarađuje sa Dukatijem i koristi njihove motore. Pored toliko kvalitetnih motora fabričkih ekipa (Suzuki Ekstar, Dukati, Red Bul, Jamaha, Repsol Honda, Aprilija), malo ko je i pomišljao da bi ijedan “privatnik” mogao da dođe do pobede u ovogodišnjem šampionatu. Već tada je bilo jasno da sezona ni izbliza neće biti onakva kakvu su je mnogi najavljivali. Monotona, sa malo različitih pobednika, koji uglavnom dolaze iz fabričkih timova.

Na drugoj trci u sezoni u Indoneziji na stazi “Mandalika” najbolje se snašao Migel Oliveira, donevši prvu pobedu Red Bulu u najjačoj kategoriji u ovoj godini. U Argentini na stazi “Termas de Rio Ondo” prisustvovali smo ponovo istoriji. Do prve pobede u karijeri i u svojoj 32. godini stigao je Aleš Espargaro. To mu je bila ljubilarna 200. trka u Moto GP šampionatu. U SAD se na najviši stepenik pobedničkog postolja popeo ponovo fenomenalni Bastijanini.

Od dolaska u Evropu i trke za VN Portugala na stazi “Portimao” u Algarveu kreće dominacija i u izvesnom smislu teror Fabija Kvartarara i Frančeska Banjaje. Francuz i Italijan su od narednih sedam trka ostvarili kombinovano šest pobeda (po tri), dok je obraz ostalih osvetlao samo Enea Bastijanini pobedom u Le Manu. Kvartararo je “pokorio” Portugal, Španiju i Nemačku, a Banjaja Italiju, Holandiju i drugu trku u Španiji, voženoj u Herezu. Tri takmaca u borbi za šampionsku titulu sada razdvaja samo 68 poena.

Najviše je padao Banjaja, nije završio čak četiri trke u ovogodišnjem šampionatu. Fabio Kvartararo nije završio samo jednu i to onu poslednju u Holandiji, pokazavši tako da je “čovek od krvi i mesa” i da itekako oseća pritisak dvojice takmaca.

Najmanje je grešio Espargaro. Njegov najveći kiks dogodio se u Kataloniji, na stazi “Katalunja” praktično njegovoj domaćoj jer je rođen nedaleko od nje u Granoljersu, kada je u poslednjem krugu popustio gas i na kraju zauzeo tek peto mesto.

Pred početak drugog dela sezone Fabio Kvartararo ima 172 poena, a Aleš Espargaro 151, dok Žoan Zarko ima 114, a Peko Banjaja 106, a Enea Bastijanini 105.

Bastijaninija su padovi koštali dosta bodova ove sezone, mada on ni nije bio u krugu favorita za šampiona, pa može bez pritiska da odvoza narednih devet trka. Izletanja vodećih iskoristio je delimično vozač Pramak Dukatija Žoan Zarko koji je do sada sakupio 114 bodova, mada su i njega padovi koštali dosta poena.

Činjenica je da je Dukati najbolji motor u ovogodišnjem šampionatu, a najveće iznenađenje predstavlja Aprilija koja je izuzetno konstantna. Taj izbalansirani motor sjajno vozi Espargaro i pretendent je za titulu kao i fenomenalni Francuz Kvartararo koji spektakularnim pobedama na ne izrazito kvalitetnom motoru izvlači slabu sezonu Jamahe.

Odlazak Suzukija i „transferi“

Od propratnih stvari najviše je odjeknula najava Suzukija da će se zbog problema sa finansijama povući iz šampionata. Njeno mesto će zauzeti Aprilija pa će tako ekipa iz pokrajine Veneto imati četiri motorcikla naredne sezone, dva fabrička i dva “satelitska”, tačnije privatna. To je za posledicu dovelo do potrage za novim timovima aktuelnih vozača Suzukija, Aleksa Rinsa i Žoana Mira. Jasno je i da će se Bredu Binderu od naredne sezone u Red Bulu pridružiti pilot Dukatija Džek Miler. To znači da bez ekipe ostaje Portugalac Migel Oliveira. Peko Banjaja ima višegodišnji ugovor sa ekipom iz Bolonje, ali se ne zna ko će mu se pridružiti u Dukatiju. Najbliži tom mestu su Enea Bastijanini i Horhe Martin, vozač Pramak Dukatija.

Rođeni brat Aleša Espargara, Pol, blizu je otkaza u Repsol Hondi. Ako je verovati španskim medijima, njegovo mesto će zauzeti šampion iz 2020. godine Đoan Mir. Njegov timski kolega biće Mark Markez, osmostruki šampion koji se trenutno nalazi na rehabilitaciji nakon operacije ruke.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.