CG: Najskuplja kampanja u istoriji 1

Kampanja političkih partija za potrebe nedavno završenih parlamentarnih izbora, u sklopu koje je samo za oglašavanje u medijima potrošeno oko 1,5 miliona evra, jedna je od najskupljih u istoriji crnogorskog parlamentarizma, pokazali su podaci Centra za demokratsku tranziciju (CDT).

Kako prenosi RTCG na svom portal, za redovan rad parlamentarnih partija u Crnoj Gori iz državne kase tokom ove godine izdvojeno je 6,56 miliona evra, što je za 2,1 milion više nego 2012. godine kada su održani parlamentarni izbori, pokazala je analiza CDT-a.

U te podatke nije uračunato eventualno finansiranje sa strane, o čemu se u Specijalnom tužilaštvu vode istrage. Osim novca koje su dobile iz budžeta, partije su za potrebe ove kampanje prikupile čak tri puta više novca iz privatnih izvora nego što je to bio slučaj 2012. godine.

Na sajtu RTCG se navodi da politički subjekti u Crnoj Gori ovaj put nisu štedeli ni na reklamama na televizijama i u štampanim medijima, kojih je sada bilo gotovo tri puta više nego pre četiri godine.

CDT u saradnji sa Arhimedom uradio je monitoring plaćenog oglašavanja partija, na osnovu koga je utvrđeno da su partije do 12. oktobra samo na oglašavanje na komercijalnim televizijama i u štampanim medijima potrošile oko 1,5 miliona evra. U štampanim medijima najviše se – 106 puta reklamirao DF, potom koalicija Ključ 80, DPS 52, SDP 34, Demokrate 26, SD osam, HGI sedam, dok su se SSR i Stranka penzionera, invalida i socijalne pravde reklamirale po jedan put.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari