Crna Gora: Ograničeno emitovanje programa TV Happy i Pink M 1Foto: Pixabay/Afra32

Razlog za ovu odluku su programi u kojima se promoviše mržnja, netrpeljivost i diskriminacija prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti, ističe se u saopštenju SAEM, prenosi RTCG.

„Ceneći da se radi o pitanju od javnog interesa, čija zaštita zahteva sprovođenje mera kojima će se suzbiti sporno izražavanje, SAEM je zaključio da je opravdano da se, na period od tri meseca, ograniči reemitovanje sledećih programskih sadržaja: ‘Dobro jutro, Srbijo’, ‘Ćirilica’ i ‘Posle ručka’ na televiziji TV Happy i ‘Novo jutro’ na televiziji ‘TV Pink M'“, navodi se u saopštenju SAEM.

„Imajući u vidu da se radi o kršenju standarda, na čije poštovanje su se obavezale i Crna Gora i Srbija, SAEM je zaključio da se navedenim programskim sadržajima podstiče na mržnju, netrpeljivost i diskriminaciju prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti“, navodi se u saopštenju.

SAEM ističe da je pri tome je korišćeno pogrdno, uvredljivo ili uznemiravajuće izražavanje koje podstiče intenzivne negativne emocije, iskazivanje neprijateljstva ili želju za diskriminacijom, kao i omalovažavanje ili obezvređivanje pripadnika crnogorske nacionalnosti, negiranjem njihovog nacionalnog identiteta.

Upozorava se da su učestalim emitovanjem, posebno naglašenim u periodu od kraja decembra 2019. godine, u okviru sadržaja različitih formi i žanrova, emiteri pokazali nameru da se spornim sadržajima utiče ne samo na osećanja i emocije osoba prema kojima su ovi neprihvatljivi sadržaji usmereni, već i da izazove reakciju prema njima, uključujući one koje mogu imati za posledicu (cilj) izazivanje ili podržavanje nasilja.

„Ne dovodeći u pitanje pravo svih emitera da informišu javnost o pitanjima od javnog interesa, emitovanim sadržajima se iz emisije u emisiju i skoro svakodnevno omogućava, podstiče i opravdava osećaj negiranja, neprihvatanja i animoziteta prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti, čime je zloupotrebljeno pravo na slobodu izražavanja“, zaključuju u SAEM.

Crnogorska partija sa sedištem u Novom Sadu pozvala je danas Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) u Beogradu da donese odluku o sankcionisanju emitera televizijskog programa TV Hepi i TV Pink zbog odnosa ta dva medija prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti koji žive u Srbiji.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.