Kompanija Meta identifikovala veliku propagandnu kampanju Kine: Peking bi da utiče na izbore u SAD zakazane za 2024.? 1Foto: EPA-EFE/ROMAN PILIPEY

Kompanija Meta, bivši Fejsbuk, juče je saopštila da je identifikovala opsežni propagandni napor na toj mreži: prokinesku kampanju evidentiranu na više od 50 veb sajtova, prenosi NBC Njuz.

Kampanja je čini se „najveća poznata operacija tajnog uticaja na više platformi na svetu“, stoji u saopštenju kompanije Meta. Istraživači su rekli da je široko koordinisano objavljivanje prokineskih slika, video snimaka, komentara i audio datoteka deo višegodišnje operacije koju su istraživači ranije nazvali „Spamouflage“.

Nalazi ukazuju da internet propagandne kampanje imaju za cilj da iskoriste društvene platforme da bi uticale na izbore u SAD 2024.

Od 2016. Rusija, Iran i u manjoj meri Kina su pokrenuli tajne napore na mreži da utiču na američke birače.

Internet propagandne kampanje nastoje da ponove uspeh ranih pokušaja uticaja, kao što su napori Rusije da seje razdor uoči izbora 2016.

Sadržaj se uglavnom sastojao od pozitivnih komentara o Kini, odbrane njene politike i kritike SAD i drugih zapadnih zemalja, navodi se u izveštaju.

Iz Mete tvrde da je uklonjeno 7.704 Fejsbuk naloga i 954 stranice povezane sa kampanjom, iako je veći deo sadržaja na drugim veb lokacijama i dalje dostupan.

Ben Nimo, vođa Fejsbuka za globalne obaveštajne podatke o pretnjama, rekao je da oni koji objavljuju materijal izgleda više nameravaju da popune kvote nego da duboko ubede korisnike u stavove Kine.

„Videli smo stotine naloga na desetinama platformi, koji su davali ono što je verovatno trebalo da budu lični komentari, ali je to bio isti komentar sa mnogo različitih naloga iz dana u dan, kao da su kopi-pejstovali sa liste ili tabele“, kaže Nimo.

„Neki od njih su čak stavljali brojeve ispred ovih očigledno ličnih komentara, kao da su ih kopirali sa numerisane liste i zaboravili da ih lektorišu pre nego što su objavili“.

Uprkos očiglednoj neefikasnosti kampanje, ona je značajna po velikom broju veb lokacija na kojima su njeni operateri pokušali da podele materijal. Uključuje TikTok, sajt za deljenje videa Vimeo, LiveJournal, Reddit, Medium, Tumblr i audio platformu SoundCloud.

Portparol Reddita je rekao da kompanija „redovno“ zabranjuje naloge vezane za Spamouflage.

TikTok, Vimeo, Medium, Tumblr i SoundCloud nisu odmah odgovorili na zahtev za komentar NBC njuza kao ni LiveJournal.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari