Mučni poslednji minuti na letu za Pariz: Šta su rekli piloti pre pada aviona u kojem je stradalo svih 228 putnika i članova posade? 1Foto: EPA-EFE/SEBASTIEN NOGIER

Mučni poslednji minuti leta Er Fransa iz Rio de Žaneira za Pariz koji je 2009. pao u Atlantski okean, pri čemu je poginulo svih 228 ljudi, biće ispitani kao značajan dokaz na suđenju koje dana počinje u Parizu.

Avio-kompaniji Er Frans i proizvođaču aviona Erbas sudi se po optužbama za ubistvo iz nehata zbog najgore avionske nesreće u istoriji francuske avio-kompanije, piše Gardijan.

To je prvi put da se francuskim kompanijama direktno sudi nakon avionske nesreće, a ne pojedincima.

Advokati porodica poginulih godinama se bore da slučaj iznesu pred sud.

Nesreća koja se desila 1. juna 2009. potresla je svet.

Erbas A330 na letu AF447 nestao je sa radara dok je prelazio noćno nebo tokom oluje iznad Atlantika između Brazila i Senegala.

Nekoliko dana kasnije, krhotine su pronađene u okeanu, ali je bilo potrebno skoro dve godine da se locira najveći deo trupa i pronađu „crne kutije“ za snimanje leta.

Francuski napori bez presedana uključivali su češljanje 17.000 kvadratnih kilometara okeanskog dna na dubinama do 4.000 metara tokom više od 22 meseca.

U avionu je bilo 12 članova posade i 216 putnika – svi su poginuli.

Na suđenju će se čuti opsežni detalji iz poslednjih, fatalnih minuta u kokpitu dok su se zbunjeni kapetan i kopiloti borili da kontrolišu avion.

“Izgubili smo brzinu“, čuje se kako jedan kopilot govori na snimcima leta, pre nego što su drugi indikatori pokazali grešku pri gubitku visine.

“Ne znam šta se dešava“, rekao je jedan od pilota.

Istorijsko suđenje će razmotriti ulogu senzora brzine i ulogu pilota.

Er Frans i Erbas suočeni su sa potencijalnim kaznama do 225.000 evra – što je u stvari delić njihovih godišnjih prihoda.

Ali bi mogli da pretrpe štetu po svoju reputaciju ako budu krivično odgovorni.

Obe kompanije su negirale bilo kakav kriminalni nemar, a istražni sudije koji su nadgledali slučaj odustali su od optužbi 2019. godine, pripisujući pad uglavnom grešci pilota.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari