Nemačka odlaže politički osetljive odluke o zagadjenju od saobraćaja 1Berlin Foto: EPA-EFE/Omer Messinger

Nemačka odlaže do 2023. godine donošenje politički osetljivih odluka o smanjenju zagadjenja od transportnog sektora.

Uzrkok odlaganja je zbog snažno protivljenje jedne od stranaka vladajuće koalicije ideji o uvodjenju opšteg ograničenja brzine kretanja vozila, saopštili su danas zvaničnici.

Libertarijanska Slobodna demokratska partija, koja kontroliše Ministarstvo saobraćaja, dugo blokira uvodjenje obaveznih ograničenja brzine koja su već uveli susedi Nemačke.

Stručnjaci kažu da bi ograničavanje brzine vožnje na autoputevima na 120 kilometara na sat sprečilo da se u atmosferu ispusti 2,6 miliona metričkih tona ugljen-dioksida godišnje.

A Nemačka agencija za zaštitu životne sredine saopštila je da bi ograničavanje brzine na 100 km na sat udvostručilo taj iznos.

Te mere ograničenja bi do 2030. godine značajno doprinele smanjenju emisije gasova u nemačkom transportnom sektoru od 118 do 175 miliona tona gasova.

Predlozi koje je danas objavilo Ministarstvo ekonomije, doprineli bi smanjenju emisije gasova u svim drugim sektorima i pomogli da država ispuni svoje klimatske ciljeve.

Nemačka želi da do 2030. godine smanji emisije štetnih gasova za 65 odsto u odnosu na nivoe iz 1990. godine, ali je priznala da će to biti „gigantski“ zadatak i da u tom cilju zaostaje. Najveća evropska privreda ima za cilj da do 2045. ima „neto nultu“ emisiju.

Da bi to postigla, Nemačka će morati da udvostruči dosadašnju stopu smanjenja emisija do sredine ove decenije, a zatim da je utrostruči od 2030. godine, saopštilo je Ministarstvo.

Ministarstv napominje da su već preduzete značajne mere za povećanje proizvodnje obnovljive energije i za povećanje proizvodnje vodonika za industrijsku upotrebu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari