Foto: Pixabay/geralt

Fejsbuk koristi 51 odsto tinejdžera, što je za 20 odsto manje u odnosu na 2015. kada je američki Centar za istraživanje Pew poslednji put proucavao navike tinejdžera kada se radi o društvenim mrežama, navodi u petak BBC.

Većina tinejdžera starosti od 13 do 17 godina poseduje ili ima pristup smartfoneu, a 45 odsto ih je gotovo neprekidno onlajn.

Anketa je pokazala da je Jutjub preuzeo dominaciju nad Fejsbukom. ČPak 85 odsto tinejdžera preferira JuTjub u odnosu na Fejsbuk.

Na drugom mestu po popularnosti među tinejdžerima je Instagram sa 72 odsto korisnika, a na trećem Snepčat sa 69 odsto.

Broj tinejdžera koji koriste Tviter (32 odsto) i Tumblr (14 odsto), nepromenjen je u odnosu na rezultate iz 2015.

Iako je Fejsbuk izgubio popularnost medu tinejdžerima u odnosu na Jutjub koji je u vlasništvu Gugla, raste popularnost Instagrama, mreže u vlasništvu Fejsbuka od 2012.

Istraživanje centra Pew, u koje je bilo uključeno oko 750 tinejdžera tokom mesec dana, pokazalo je da je pre tri godine smartfon posedovalo 73 odsto devojaka i mladića, a danas ga ima 95 odsto tinejdžera.

Dok većina mladih koristi istu društvenu mrežu poput njihovih prijatelja i kolega, tinejdžeri slabijeg imovinskog stanja više vole Fejsbuk od onih koji pripadaju višem društvenom sloju, pokazalo je istraživanje.

Oko trećina ispitanika utecaj društvenih mreža na njihov život ocenila je pozitivnim, četvrtina ga smatra uglavnom negativnim, a najviše, 45 odsto anketitanih odgovorilo je da njihov uticaj nije ni pozitivan ni negativan, piše BBC.